Chestii, trestii, socoteli

  • Acasă
  •  / 
  • Chestii, trestii, socoteli

Atunci când lucrezi într-un domeniu creativ și jonglezi în fiecare zi cu multe concepte, se mai întâmplă din când în când să se nască o idee mai trăsnită decât alta. Așa că am creat acest spațiu unde ne lăsăm imaginația de publicitari să zburde liberă, spre amuzamentul celor care vor să ne cunoască mai bine și spre deliciul colegilor de breaslă. Enjoy it!

Chestii, Trestii, Socoteli
Cts – Copy + Art = Best Friends

Copy + Art = Best Friends

Umblă vorba prin târg că în fiecare agenție de publicitate Copywriterul și Graphic Designerul sunt de nedespărțit. Asta până când Copy-ul îl chinuie cu brief-uri mult prea complicate sau Designerul face modificări în postări de-l face pe băiatul cu textele să strige prin birou:

— Nu faci tu ordine la mine în brief-uri!!!

Dar la finalul zilei sunt o echipă bună și continuă să creeze materiale tari împreună.

Cheers!

Totul Trebuie Să Fie Gata Ieri

Totul trebuie să fie gata ieri

Dacă ți se face pielea de găină de fiecare dată când auzi cuvântul „Deadline”, înseamnă că lucrezi în publicitate. 

Clientul vrea totul cât ai bate din palme, fără să știe neapărat care este întreg procesul de creație.

Managerul pune presiune pe tine să termini cât mai repede pentru că trebuie să livreze materialele, iar task-urile colegilor depind de task-urile tale. 

Și oricât de mult te-ai legăna cu ideea că „mai ai timp” sau că nu moare nimeni dacă depășești „puțin” termenul limită, adevărul este că știm cu toții că publicitatea online este fix genul de domeniu în care toată lumea are așteptări că termini repede, iar totul trebuia să fie gata ieri.

Ok, facem.

Facebook Și Regulile Sale Aflate În Veșnică Schimbare

Facebook și regulile sale aflate în veșnică schimbare

În lumea Digital Marketingului, Facebook este locul unde se întâmplă magia (și nebunia) – îți faci strategia, îți pregătești conținutul, apeși butonul de publicare și apoi îți ții respirația în timp ce algoritmul decide dacă ești în ton cu muzica sau te trântește în fundul sălii de dans.

Algoritmul aplicației Facebook este ca un director de orchestră obsedat de schimbare – azi dă prioritate videoclipurilor live, mâine își îndreaptă atenția către postările textuale și poze cu pisici, iar poimâine te poți trezi că trebuie să sacrifici un miel ca să obții un engagement decent!

E un fel de război rece digital, unde marketerii se luptă cu acest algoritm capricios nesfârșit de teste A/B, optimizări de conținut și încercări și erori și succes.

Dar ne descurcăm. Un marketer bun știe mereu cum să se adapteze regulilor aflate în veșnică schimbare.

De fapt, aici este secretul, asta ne face buni.

Și mulțumim clienților care cred în noi.

Cts – Când Ți-E Gândul În Altă Parte

Când ți-e gândul în altă parte…

Doi îndrăgostiți spate în spate în pat.

Ea se simte neglijată.

El e cu gândul în altă parte. 

Ea: Sigur se gândește la altele. Altfel de ce m-ar ignora în halul ăsta…?

El: A luat-o razna rău CPA-ul de la ultimele Ad-uri. Nu se mai poate așa… Dacă află că dau 0,50 RON pentru o singură afișare ori îmi dă papucii ori începe să creadă că sunt milionar. 

Cts – Graphic Designerul Și Copywriterul Se Ceartă

Graphic Designerul și Copywriterul se ceartă

Se spune că, într-o agenție de publicitate, Graphic Designerul și Copywriterul sunt de nedespărțit. Nu știm cum e la voi sau prin alte părți, dar la noi în birou, cei doi se ciondănesc tot timpul. 

Copywriterul începe prin ai crea brief-uri creative, dar dificile, iar Graphic Designerul vine mereu cu modificări. Dar oricum, chestiile astea sunt doar de moment, pentru că prin tot ceea ce fac împreună reușesc să aducă mereu plus valoare în materiale. 

Concluzia: Oamenii din creație au de cele mai multe ori viziuni și idei diferite, iar acest lucru este foarte benefic pentru brainstorming, soluția finală se află de cele mai multe ori la intersecția dintre toate aceste idei și reprezintă soluția de care are nevoie clientul.

Cts – Publicitarii Sunt Căsătoriți Cu Social Media

Publicitarii sunt căsătoriți cu social media

Doar imaginează-ți că ești la propria nuntă…

Pășești pe covorul roșu, porumbeii albi zboară pretutindeni, invitații dau cu orez în tine, totul este perfect.

Ajungi în fața altarului alături de sufletul tău pereche, iar cu toții așteaptă ca tu să spui „DA”. Totul e frumos, e ziua ta perfectă și nimeni nu ți-o poate strica. 

Brusc, auzi alarma telefonului… Ce ciudat, pentru că e deja amiază și începi să te întrebi pentru ce anume ți-ai fi setat o alarmă sâmbăta la o asemenea oră. Abia apoi îți dai seama că ai uitat ceva… Îți scoți rapid telefonul din buzunar și te scuzi. 

— BRB, trebuie să pun manual un story pentru client. 

Mda… viața de Social Media Marketer. Nunțile pot aștepta, dar story-urile pentru client niciodată.

Cts – Păi Se Poate Să Nu Se Poată_!_

Păi se poate să nu se poată?!?

I-auzi, cică în IT orice lucru imaginabil este posibil. Să fie doar un mit?

Da, da, clar e doar un mit. Că de fiecare dată când apelăm la programatorul nostru, el e ceva gen:

— Nu se poate. 

Ei, na! Cinci minute mai târziu, tot el:

— Gata, am rezolvat.

Mereu face tot ce-i cerem și o face suuuuper bine. Dar îi place să facă pe scorțosul cu noi.

Cts – Social Media Din Perspectiva Unui Marketer

Social Media din perspectiva unui Marketer

Atunci când faci primul pas în Digital Marketing, încetezi practic să mai folosești social media doar pentru entertainment. Pentru că acolo unde oamenii petrec timp ca să se relaxeze, tu faci research, acolo unde alții râd la un meme bun sau la o reclamă tare, tu stai și faci analiză pe text. Lista poate continua. 

A, sau mai ții minte când te certau părinții că stai prea mult pe net? Acum ai o scuză, pentru că lucrezi în Digital Marketing

Ține minte, atunci când ești marketer, te transformi dintr-un consumator de conținut în creator de conținut.

Mindsetul se centrează pe producție!

7D14D7E53D4D4703

Lemon + Ice = Combinația de șoc din online marketing

Tu știai că gheața are niște efecte… mai ciudate? Găsiserăm noi la un moment dat o postare despre subiectul acesta, care sună cam așa:

Vodka + ice = destroys the kidneys
Ouzo + ice = destroys the liver
Whiskey + ice = destroys the heart
Gin + ice = destroys the brain

Iar ca să completăm această listă așa cum se cuvine:

Lemon + Ice = destroys the competition

Png_File511

More coffee, please! Cu 2 lingurițe de extra-inspirație

Se spune că oamenii sunt compuși din 70% apă. No shit, Sherlock! Știm și noi, că doar am trecut pe la orele de biologie.

Și cu toate acestea, informația asta este complet falsă când vine vorba de publicitari. Noi suntem făcuți din 90% cafea.

Cafeaua e combustibil, muză și inspirație atunci când lucrezi în creație. Iar dacă ne ești coleg de breaslă, știi că avem dreptate. 

Png_File1797

If you wanna be the best, you need SEO

Ce-ți mai e, dom’le, și cu SEO ăsta!
Că vrei și tu să fii ăla popular din liceu, să te vadă Google și să te știe tot internetul.

Îți iei cele mai mișto țoale (imagini optimizate, la ele ne referim, da?),
folosești expresii la modă (cuvinte-cheie, da?),
să sară fetele pe tine (adică să ai vizualizări și lead-uri, da?)
și uneori parcă Google tot nu vrea să te bage în seamă.

Ce să mai, nu faci SEO, nu te știe nimeni. Cam așa stă treaba în curtea școlii. 

Png_File_423

Care e oare cea mai bună sursă de inspirație?!

Ai început să lucrezi în publicitate online și crezi că ești un izvor nesecat de idei?

Don’t say it again!
O să ai un șoc când o să rămâi în prima pană de idei.

O minte limpede și creativă
și un research bun
sunt ceea ce ai nevoie și să vezi ce repede o să ți se aprindă beculețul atunci când deadline-ul îți bate la ușă. Să nu ne spui că nu ți-am spus.

Lipss-[Converted]

Everyone needs to KISS today!

– KISS?
– Yes, darling!

Dacă acum te gândești la săruturi și pupici, iartă-ne că-ți stricăm iluzia, dar nu despre asta e vorba. Dacă lucrezi în publicitate online, probabil că te-ai prins deja. Keep It Simple Stupid!

Pentru că în 2023 vizualurile aerisite și textele simple, clare și de impact sunt noul trend, iar dacă îl respecți, utilizatorii se vor îndrăgosti de postările tale.
Get it? KISS! 😘

Chestii–6

Oamenii din publicitate – un fel de vampiri

Mai știi scena aia din Twilight când Bella află adevărul despre Edward? Noi suntem convinși că vampirul nostru lucra de fapt în publicitate. 

B: Ești incredibil de rapid. Pielea ta este palidă și uneori vorbești… de parcă ai fi dintr-o altă țară sau ceva de genul. Nu mănânci și nu bei altceva în afară de cafea. Nu ieși niciodată în lumina soarelui. Știu ce ești…

E: Spune. Cu voce tare. Spune-o!
B: Ești publicitar.

Chestii – 2

AIDA – cea mai populară fată din liceu

AIDA e tipă faină, iar toți marketerii știu asta.

Dacă advertisingul ar fi un liceu, AIDA ar câștiga titlul de miss popularitate. Ea e cea care stabilește trenduri și care te convinge să cumperi o anumită geantă sau să alegi o anumită nuanță de ruj.

La urma urmei,
AIDA =
Atenție
Interes
Dorință și
Acțiune.

Ah, să nu uităm, toți copywriterii se dau în vânt după ea.

Laptop

Copywriter vs. content writer

Copywriter, content writer, păi nu-s tot una și aceeași chestie?
NUP!

Amândoi sunt vrăjitori ai cuvintelor și maeștri în SEO, doar că primul scrie reclame care vând, sloganuri memorabile sau chiar versuri de reclame pe care nu poți să ți le mai scoți din minte, în timp ce al doilea e scriitor de cursă lungă și se ocupă de articole și e-Book-uri.

Amândoi vor să te convingă să cumperi. Copywriterul va face asta folosindu-se de câteva fraze, iar content writerul are nevoie de cel puțin 700 de cuvinte.

Shutterstock_2016155363-(1)-[Converted]

Ce faci când inspirația nu este de partea ta?

Dacă lucrezi în creație, suntem convinși că ți s-a întâmplat să te perpelești pe toate părțile, în căutare de idei bune, care să rupă internetul în 2 și să-ți genereze conversiile la care ai visat mereu. 

Însă un marketer cu adevărat bun știe că inspirația vine în urma unui research riguros, așa că pune-ți laptopul la încărcat, ia-ți mouse-ul în mână și dă-i cu search!

3.024.000 cuvinte scrise
19.570 materiale grafica
2.464 postari pe an
1.000.000 linii de cod scrise

Succesul brandului tău în online se află la un mesaj distanță

Lasă-ne să ne folosim de cunoștințele și experiența noastră pentru a te ajuta să-ți promovezi afacerea și să obții noi clienți! Te așteptăm cu un mesaj!

Vrei să ținem legătura mai des?

Atunci abonează-te la Newsletter-ul nostru. Promitem să nu te spamăm, ci să-ți trimitem doar informații valoroase. 🙂