Dicționar de Marketeză

Pentru că de foarte multe ori ni s-a întâmplat de-a lungul carierei noastre de marketeri să fim întrebați ce înseamnă aia sau ce înseamnă aialaltă, ne-am gândit să concepem un mic dicționar cu termeni din domeniul publicității online, explicați într-un mod cât se poate de clar, fun și fresh.

Dicționar De Marketeză

Content Writer

– Un expert al cuvintelor și un scriitor de articole de cursă lungă, acesta este gata să folosească puterea research-ului și a cuvintelor pentru a-ți oferi toate informațiile de care ai nevoie.

Reach

– Spune-ne câți oameni ți-au văzut reclama ca să-ți spunem ce reach are campania ta. Reach-ul în marketing este precum megafonul relațiilor sociale - cu cât îl folosești mai mult, cu atât vecinii tăi de peste gard vor ști mai mult despre petrecerea ta!

Brand Awareness

– Atunci când pui mâna pe megafonul publicitar și îți prezinți ofertele, ca să te observe întreaga piață.
Dictionar–1

Megafonul Lemon Ice se aude până departe!

KPI (Key Performance Indicator)

– Indicatoarele cheie de performanță reprezintă așii din mânecă necesari pentru a lua decizii informate cu privire la operațiunile și strategiile de afaceri. Fără ele, e ca și cum ai merge legat la ochi.

Event Tracking

– Aici o dăm un pic în psihologie și spionaj, pentru că Event Tracking este unealta secretă (sau nu chiar secretă, pentru că deja citești despre ea) care analizează activitatea clienților de pe site-ul afacerii tale, cu scopul de a crea un profil comportamental care să te ajute în strategiile de promovare și vânzare.

Impresii

– Impresia apare de fiecare dată când reclama ta invadează ecranul unui utilizator. Pe scurt, impresiile se referă la numărul total de afișări. Așa că fii smart și impresionează-i pe oameni!

CLV (Customer Lifetime Value)

– Cu cât un client aduce mai mult profit, cu atât este mai valoros. Știm, sună de parcă am fi pe interes, dar CLV fix asta calculează: câți bani poate o companie să producă de la un client și, într-o lume perfectă, acest număr trebuie să fie cel puțin de trei ori mai mare decât costul de achiziție.

Copywriter

– Specie de scriitor digital care activează în online marketing și trăiește din cafea și idei bune; este un magician al cuvintelor, capabil să scrie reclame memorabile, care îți rămân în minte chiar și atunci când vrei să le uiți.
Dictionar–4

Fă-ți brandul remarcabil cu ajutorul lemonauților!

Inbound Link

– Link-ul postat pe un alt website, ce trimite către site-ul tău. Funcționează ca o bulină verde și o mega unealtă extrem de utilă în procesul de optimizare SEO. Eu pun link-ul tău, tu pui link-ul meu… E ca la nunți.

ORM (Online Reputation Management)

- În mediul online pot apărea mereu bârfe, iar scopul ORM este acela de a șterge petele și de a adăuga un smiley face în percepția celor interesațo de brandul ori imaginea ta personală sau profesională.

API (Application Programming Interface)

– Un fel de prietenul prietenului tău. Pe numele său întreg, Application Programming Interface, API are rolul de a conecta și integra două sau mai multe platforme, ceea ce permite programatorului să-i dea viteză la creat de site-uri.

Native Advertising

– Spre deosebire de bannerele agasante și pop-up-urile care te fac să dai cu telefonul de pereți, ad-urile de tip Native Advertising se integrează perfect și natural în platforma găzduitoare sau, cum ne place nouă să spunem, „reclame camuflate”, care nu incomodează UX-ul.

Growth Marketing

– Tot un fel de marketing, doar că la puterea a 10-a, care se concentrează nu doar pe awareness și engagement, ci și pe obținerea și păstrarea a cât mai multor clienți, prin adăugarea treptată a serviciilor. La urma urmei, popularitatea nu ține de foame, dar conversiile da!

CAC (Customer Acquisition Cost)

– Totalitatea banilor pe care îi bagi în publicitate și reclame ca să obții un nou client. Uneori pare simplu, alteori durează până îl faci pe om să cumpere, așa că bagă bani, bagă bani…

Conversie

– Sau altfel spus: „Yesss, am mai generat o vânzare!”
Dictionar–3

Lemon Ice aduce noi conversii!

Inbound Marketing

– Strategia de marketing care constă în crearea de conținut care să fie pe sufletul audienței tale. Ține minte, în acest caz, nevoile lor sunt prioritate maximă. Fii alături de ei, răspunde-le la întrebări, arată-le că-ți pasă! Fii cel mai bun din viața lor!

Churn Rate (rata de abandon)

– Uneori simplă, alteori tragică, Churn Rate reprezintă o formulă de calcul ce include numărul de clienți sau urmăritori pierduți. Uneori pierzi, alteori câștigi, așa e-n viață, așa e-n afaceri. Important e să continui să joci.

Lead Nurturing

– La fel ca într-o relație de cuplu, și în marketing trebuie să depui efort și să fii grijuliu pentru a le câștiga încrederea potențialilor clienți, iar Lead Nurturing se referă la consolidarea relației dintre brandul tău și aceștia.

Engagement

– Interacțiunea utilizatorilor cu postările tale, adică lucruri pentru care toți creatorii de conținut se luptă în fiecare zi: like-uri, comentarii, share-uri.
Engagement Mana

Lemon Ice crește rata de engagement.

USP (Unique Selling Proposition)

– Formularea magică de cuvinte prin care le arăți oamenilor beneficiile pe care le oferi și de ce ești mai cu moț față de competitorii tăi. Un fel de „Uită de ăia. Cumpără de la mine că uite ce chestii tari primești!”.

UX (User Experience)

– Dacă nu ai un UX designer bun, cumpără-ți, pentru că o interfață neprietenoasă este teroarea fiecărui user. Specialistul UX optimizează site-urile și aplicațiile astfel încât să fie ușor de folosit, atrăgătoare ca un magnet și care să întreacă așteptările utilizatorilor.

Social Proof

– Atunci când vrei să câștigi încrederea potențialilor clienți, atunci mărturiile actualilor clienți pot cântări mai mult decât tone de like-uri și urmăritori. Dar nu trebuie să ne crezi pe noi, clientul își dă întotdeauna cuvântul de onoare.

Rata de conversie

– Se referă la numărul tuturor celor pe care ai reușit să-i „convertești” în a̶d̶e̶p̶ți̶ clienți și se calculează ca procent din numărul total de vizitatori ai paginilor sau ai site-ului tău.

Pain Points

– Atunci când răsucești cuțitul în rană, pui gaz pe foc și îi explici potențialului client cum problema lui ar putea fi rezolvată de produsul sau serviciul tău. Un fel de „Uite, frate, ce pierzi dacă nu cumperi de la mine!”.

Evergreen Content

– Știi articolele alea scrise „pă trend” care sunt relevante doar în perioada în care e popular subiectul? Ei bine, evergreen content se referă la conținutul care este util în orice moment și care va fi accesat chiar și peste ani buni de nepoți și strănepoți, why not?

TOFU (Top of the Funnel)

– Chiar dacă la prima vedere ai crede că este vorba despre brânza de soia, în limbaj de marketing, TOFU se referă la crearea de conținut (postări în social media, bloguri, videoclipuri) care răspunde la nevoile și întrebările publicului țintă.

Responsive Design

– Un mod de construcție a site-urilor care permite adaptarea cu brio la fiecare tip de device, ca atât utilizatorii de mobile, cât și cei de desktop să fie fericiți, mulțumiți, satisfăcuți în toate pentru toți. Amin.
Chestii–4

Echipa noastră creează site-uri pe bune!

UGC (User Generated Content)

– Reprezintă conținutul creat de utilizatori despre produsul sau serviciul tău (videoclipuri, recenzii etc.) pentru că atunci când „vorba umblă prin târg” este din ce în ce mai ușor să devii popular. Iar partea bună: e moca.

Qualified Lead

– Reprezintă profilul cumpărătorului ideal, „icoana” în jurul căruia se va învârti viitoarea strategie de marketing, în care întreaga echipă se va concentra pentru a atrage clienți cât mai asemănători cu acesta.

SEO

– Seria de cerințe care trebuie să fie îndeplinită ca Google să te bage în seamă, dar care provoacă dureri de cap fiecărui creator de conținut, om de seo sau programator.
Dictionar–7

Lemonauții vorbesc Googleză!

SEM (Search Engine Marketing)

– Atunci când vine vorba de căutat răspunsuri, Google la nevoie se cunoaște, iar SEM îi poate ajuta pe useri să caute ce își doresc, pe tine să vinzi mai mult, iar pe brandul tău să devină mister popularitate în piață.

S.W.O.T

– O unealtă de analiză fără de care riști să te învârți în cerc, legat la ochi. Pe scurt, S.W.O.T analizează punctele tari, punctele slabe, oportunitățile și slăbiciunile afacerii tale, astfel încât să știi cum să-ți adaptezi strategia.

Cold Emailing

– Un „e-mail rece” este acel mesaj nesolicitat care, spre deosebire de spam, este trimis doar potențialilor clienți care manifestă interes față de produsul sau serviciul tău. Este un fel de „Salut, hai să facem cunoștință!”

Infografic

– Un infografic este o colecție de imagini, diagrame circulare și grafice cu bare și text minim care oferă o imagine de ansamblu ușor de înțeles asupra unui subiect. Altfel spus, sunt unele dintre cele mai „digerabile” materiale de către utilizatori. Tragi un ochi și ai înțeles cam tot.

Brief

– Indicațiile și instrucțiunile de care oamenii din marketing au nevoie ca să creeze materiale complete, în acord cu dorințele clientului și cerințele pieței.

Feedback

– Răspunsul de care ai nevoie ca rezultatul final să fie perfect chiar dacă speri să nu muncești suplimentar.

Paid Ads

– Reclamele acelea pentru care trebuie să scoți bani din buzunar, dar care îți aduc rezultatele pe care ți le dorești.
Dictionar–2

La Lemon Ice fructificăm bugetele tale!

Call To Action

– Momentul acela în care, după ce ți-ai prezentat frumos produsul în online, ți-ai strigat oferta, iar apoi îl îndemni pe om să cumpere, să te urmărească sau să se aboneze la newsletter, să facă ceva, să lege o relație vizibilă cu brandul.

Lead

– Utilizatorul care manifestă interes pentru produsul sau serviciul tău, moment în care stai cu sufletul la gură până îți devine client.

ROI (Return-On-Investment)

– Atunci când investițiile generează profit și știi că ești pe drumul cel bun, un fel de „Good Game!”

Algoritmi

– Regulile în funcție de care conținutul tău o să aibă sau nu succes, dar pe care platformele de social media adoră să le schimbe periodic, ca să facă jocul mai interesant.

Storytelling

– Tehnică de scriere creativă prin care ambalezi frumos un produs sau, cum ne place nouă să spunem, „Un brand care întinde mâna, dar nu face storytelling, nu primește conversie”.

Hashtag

– Deși prin 2015 era o modă pe Facebook să pui un # înaintea fiecărui cuvânt din propoziție, acesta este, în realitate, o etichetă și o modalitate de a clasifica postările din online pe categorii. #hashtag

Keywords

– Cuvintele-cheie ajută la o mai bună indexare a postărilor; repetate de suficiente ori sunt ca o formulă magică, dar este important să nu abuzăm de ele, Google se prinde.

Calendar Editorial

– Instrumentul care ne ajută să fim organizați în activitatea noastră de zi cu zi și să creăm postările pentru următoarea perioadă eficient și fără haos.
Dictionar–6

Proiectele Lemon Ice sunt mereu cu un pas înainte!

Content Writer

– un magician al cuvintelor și un scriitor de articole de cursă lungă, acesta este gata să folosească puterea research-ului și a cuvintelor pentru a-ți oferi toate informațiile de care ai nevoie

Landing Page

– O secțiune specială din site care prezintă un produs sau un serviciu, locul magic în care conversia se întâmplă de cele mai multe ori.

News Feed

– Totalitatea postărilor pe care le vezi atunci când dai scroll la infinit pe social media și pierzi noțiunea timpului.

Campanie de Social Media

– Nu tocmai o rețetă magică, așa cum mulți cred, dar o strategie menită să-ți aducă vânzările de care ai nevoie.
Dictionar–5

Strategia gândită de specialiștii noștri te propulsează în online.

Pay-Per-Click

– Reclamele de pe internet pentru care plătești de fiecare dată când cineva dă click; trebuie să scoți bani din buzunar la fiecare accesare, dar conversiile și ROI-ul care apar merită tot efortul.
3.024.000 cuvinte scrise
19.570 materiale grafica
2.464 postari pe an
1.000.000 linii de cod scrise

Succesul brandului tău în online se află la un mesaj distanță

Lasă-ne să ne folosim de cunoștințele și experiența noastră pentru a te ajuta să-ți promovezi afacerea și să obții noi clienți! Te așteptăm cu un mesaj!

Vrei să ținem legătura mai des?

Atunci abonează-te la Newsletter-ul nostru. Promitem să nu te spamăm, ci să-ți trimitem doar informații valoroase. 🙂