În identitatea unui brand, logo-ul contează la fel de mult ca numele brand-ului în sine. În fiecare dintre campaniile de promovare ulterioare, el va susţine brand-ul până când acesta ajunge să fie recunoscut doar prin simpla sa prezenţă. Poţi reţine un logo care îţi transmite o informaţie, însă niciodată o imagine ştearsă.
Serviciul de creare logo se supune nu acţiunilor unui graphic designer, ci creativităţii și înțelegerii business-ului de către acesta. Dacă un business poate ieşi în evidenţă prin iniţiative, campanii, produse, nume sau orice alt element de advertising, logo-ul trebuie să aibă potenţialul să ajungă în topul celor mai cunoscute din nişa sa.
Logo-ul completează brand-ul pe termen lung, aşa că nu are cum să fie altfel decât:
Pentru un graphic designer cu experienţă, logo-ul înseamnă cercetare, brainstorming, ore de testat idei, o altă idee colosală şi implementare în cea mai potrivită paletă de culori. Dar, ce se întâmplă după task-urile de creare logo, livrare şi implementare?
Logo-ul are îndatoriri continue faţă de brand, pe care trebuie să le ducă la bun sfârşit. Să vedem câteva dintre ele:
Serviciul de creare logo înseamnă, de fapt, încă o piesă care completează puzzle-ul brand-ului. Însă, acesta trebuie să fie unic şi să îl diferenţieze faţă de competitori.
Există o capcană a logo-urilor ce reflectă industria din care un brand face parte – de aceea, de exemplu, multe service-uri de maşini au desene cu… maşini. Logo-ul le transmite celor care au nevoie de serviciile tale doar din ce domeniu face brand-ul parte. Însă, el trebuie să reflecte altceva.
E uşor să vorbim despre creare logo. Însă, după ce el este complet, are datoria să transmită USP-ul (unique selling proposition) brandului, adică elementele care fac unic brand-ul tău faţă de oricare altele din domeniu.
Logo-ul transmite, prin culoare şi forme, acel element pentru care publicul reţine brand-ul şi deduce de ce l-ar alege. Pentru a face asta, el trebuie să fie declinabil.
După creare logo urmează, bineînţeles, implementarea acestuia în campanie. Pe scurt, e “pus la treabă”. Mai exact, logo-ul este pus pe pliante, postere şi alte materiale ce susțin campania de promovare. Însă, această activitate este una pe termen lung şi include şi fotografii de copertă pe Facebook sau poveşti în Instagram, bannere de mari dimensiuni, personalizare de mașini sau publicare de ebook. Imaginează-ţi logo-ul pe o plăcuţă colorată în faţa biroului firmei tale şi pe cineva care îl citeşte. Logo-ul are datoria să arate bine, indiferent de suportul pe care este transpus.
Aici nu e vorba de imagini pixelate, puse pe panouri prea mari – aceste elemente ies din discuţie atunci când logo-ul este făcut de către un graphic designer profesionist. Însă, logo-ul trebuie să fie elementul tău unic, chiar dacă se află pe o foaie atârnată de un copac la un eveniment sau pe un catalog exclusivist. Oricare dintre acestea are o datorie în faţa timpului, pe care o vom descoperi.
Un logo care nu transmite informaţie riscă să poată fi schimbat înainte de vreme. Poţi evita asta dacă apelezi la profesionişti. Logo-ul, împreună cu numele, are rolul să facă un brand cunoscut.
Minusul tău dacă faci un logo simplu, gratuit, pe internet: Un astfel de logo, în principiu, trebuie să iasă suficient de bine încât să nu pară ieftin. Dar, în scurt timp, vei simţi nevoia să schimbi asta. Dacă el abia a ajuns proaspăt în mintea unui potenţial cumpărător care nu şi-a dus planul la bun sfârşit, iar tu îl schimbi, vei fi de nerecunoscut, o iei de la 0. Din nou. Un logo schimbat atunci cand procesul de branding nu şi-a atins scopul înseamnă să ştergi o bună parte din drumul făcut până acolo. Din nou, trebuie să obişnuieşti oamenii cu imaginea brand-ului tău, cărora trebuie să le placă cel nou.
Plusul tău dat de profesionişti: Odată lansat, logo-ul începe să se răspândească. Un logo făcut de specialiştii Lemon Ice Agency vine cu un certificat de garanţie oferit de expertiza în domeniu a acestora, este desenat atât de bine încât nici peste ani nu vei simţi nevoia de rebranding.
După ce logo-ul tău este creat şi pus pe unde ai ales să se vadă conform strategiei de marketing, brand-ul trebuie să vorbească, în continuare, prin vizual şi prin conţinut.
Logo-ul trece de bariera oricăror campanii de promovare – el rămâne acolo şi continuă mesajul dat de numele brand-ului şi de conţinutul lângă care se află.
Un logo care arată ieftin întotdeauna va fi considerat în plus de către targetul pieţei din care face parte. Nu va fi luat în serios nici chiar de cei care îşi doresc produse sau servicii ieftine – pentru că nu prezintă credibilitate. Mai mult, el va purta un mesaj nescris despre calitatea produselor cu care e asociat. De aceea este nevoie de un graphic designer profesionist, cu un portfofoliu care să vorbească de la sine. După ce alegi, designerul îşi duce task-ul de creare logo mai departe de o simplă execuţie.
Dacă brand-ul tău este unul economy, atunci logo-ul trebuie adaptat la acel public. Pentru un produs high class, vei oferi elemente care să impresioneze şi să promită calitate şi exclusivitate. În ambele cazuri, logo-ul comunică la fel de mult precum celelalte elemente de brand. Ai vedea logo-ul unui detergent de clasă economy pe ambalajul unui balsam de rufe în ediţie limitată? Nici noi.
Orice logo poate arăta în multe feluri. Aşadar, să vorbim despre toate formele pe care poate să le ia imaginea brand-ului tău, cu tot cu exemple.
Treci pragul unei agenţii de digital marketing. Dacă e Lemon Ice Agency, atunci vei intra direct în atmosfera creativă. Însă, atunci când vei cere un logo, trebuie să intri în rolul brand-ului tău. Şi anume:
Publicul percepe mesajul transmis de logo şi îl repetă cu fiecare prezenţă a sa. Iar pentru că el va comunica direct cu publicul, cu fiecare iniţiativă de brand, are nevoie să fie obligatoriu potrivit. Acum a venit momentul să te întrebăm: care sunt primele 10 logo-uri din lume pe care le poţi enumera şi descrie? Cât de diferite sunt ele? De ce îţi plac?
Astfel de servicii de creare logo oferă agenția Lemon Ice.
Cum poți anunța ceva fără să promovezi acel anunț și, astfel, să te asiguri că ajunge cât mai aproape de maximul de oameni pe care îi (...)
CITEȘTE MAI MULTEști curios ce au căutat oamenii pe Google anul acesta? Oamenii din publicitate sunt, antreprenorii sunt și cu siguranță și vecina care de (...)
CITEȘTE MAI MULT