70% dintre tineri au mai multă încredere în influencerii online decât în celebritățile TV
Cuprins
Ai observat că, atunci când ești adolescent, ai tendința de a te lăsa influențat de colegi și de alți prieteni de vârsta ta? Asta se întâmplă pentru că un tânăr are, în cele mai multe dintre cazuri, mai multă încredere în cineva din grupul său de egali. Deși idolatrizează celebritățile sportive și TV de la distanță, ei înțeleg că personalitățile celebre nu fac parte din propriile lor vieți. Ei pot aspira să fie ca ei, dar îi apreciază mai mult ca figuri fantastice.
Cu ce sunt influencerii diferiți în acest caz?
Felul în care ei îi percep pe influenceri este diferit. Ei se conectează cu aceștia pe rețelele de socializare ca și cum ar fi prieteni, în special cei care provin din medii similare. Influencerii vorbesc despre subiecte care sunt aproape de inima adolescenților, iar adolescenții se pot identifica direct cu ei într-un mod pe care nu îl pot face cu celebritățile.
Adolescenții simt că îi cunosc pe influenceri și, din această cauză, au încredere în opiniile lor, așa că atunci când un influencer le oferă un sfat, îl urmează. Statisticile de marketing pentru social media influencers arată că 70% dintre abonații YouTube sunt mai activi față de conținutul creat de influenceri decât cel al celebrităților, iar 40% ajung până la a spune că YouTuberii lor preferați „îi înțeleg mai bine decât prietenii lor” – statisticile subliniază legătura pe care adolescenții o au cu influencerii din rețelele sociale.
Motivul pentru care campaniile cu influenceri funcționează mai bine decât cele cu celebrități
Acest lucru se rezumă la legăturile puternice pe care influencerii le creează cu baza lor de fani, în comparație cu relația pe care aceeași spectatori o au cu videoclipurile YouTube ale celebrităților. Videoclipurile cu influenceri sunt vizionate mai mult și primesc de două ori mai multă acțiune directă (fie că este vorba de interacțiune sau de achiziții de produse etc.) ca urmare a videoclipului decât cele ale celebrităților tradiționale. 60% dintre abonați ar acționa cu plăcere la sfaturile acestor creatori de tendințe, mai degrabă decât la sfaturile celebrităților de la TV sau film. Acestea sunt statistici puternice care demonstrează puterea marketingului de influență, în special atunci când se ia în considerare impactul asupra viitoarei generații de cumpărători online.
Sursă: https://www.awin.com/us/influencer-marketing/facts-about-influencer-marketing