Capcana pe care Apple și-a întins-o în procesul de promovare
Cuprins
Apple Inc. a fost fondată în anul 1976 de către trei vizionari din Silicon Valley: Steve Jobs, Steve Wozniak și Ronald Wayne. În garajul lui Steve Jobs din Cupertino, California, acești tineri entuziaști au pus bazele companiei care urma să revoluționeze industria tehnologică.
Cu siguranță că știi, în mare, povestea marii companii. Însă te-ai întrebat vreodată de ce Apple se grăbește să lanseze Iphone 15, în condițiile în care 14-le parcă ar fi ieșit ieri?
Motivul pentru care Apple se grăbește să lanseze un nou model în fiecare an
Probabil că ai observat că Apple scoate un telefon nou în fiecare an. Ciclul regulat de lansare al unor produse noi menține interesul și anticiparea în rândul consumatorilor. Aceasta creează o anumită anxietate sau entuziasm în jurul produselor Apple, determinând oamenii să fie mai dispuși să își actualizeze telefoanele vechi cu cele mai noi modele pentru a se simți în pas cu tehnologia.
Oamenii sunt atrași de lucrurile noi și inovatoare. Lansarea unui nou telefon anual capitalizează pe acest efect al noutății, determinând consumatorii să fie curioși și să-și dorească să experimenteze cele mai recente caracteristici și funcționalități sau doar să fie în trend.
Și unde e capcana în toată această poveste?
Ei bine, ceea ce a făcut Apple a fost să-și obișnuiască utilizatorii cu ceva nou în fiecare an, motiv pentru care sunt constrânși să lanseze un model de telefon anual ca să satisfacă așteptările publicului, chiar dacă update-urile tehnologice nu sunt neapărat unele semnificative. Probabil ai văzut că cele mai recente modele nu diferă prea mult unele de altele din punct de vedere al funcționalității.
În anii de plină evoluție tehnologică, această strategie a venit la fix și a contribuit la popularizarea brandului. În prezent, provocarea cu care Apple se confruntă este să mențină standardele ridicate, chiar dacă update-urile sunt din ce în ce mai mici.