Câștigă teren televizorul în era post-TV a advertising-ului?
Cuprins
Televizorul, acel monstru sacru al gospodăriilor din toată România.
De unii iubit, de alții renegat, televizorul rămâne acea constantă în viața oamenilor care trece pragul generațiilor și unește gusturile persoanelor cu background și trăsături diferite, uneori chiar și incompatibile.
Cum se vede ecranul TV din România
În HD, uneori și 4K, pe ecrane cu diametru de 140 cm, chiar și de 189 cm pentru profesioniști. Există inclusiv reclame la TV despre oferte pentru televizoare. Poți cumpăra un televizor chiar și în rate, totul este să îți dorești suficient.
Cum stă România la capitolul interacțiunii cu televizorul? Potrivit Indexului de Consum de Televiziune în România…
De ce vorbim despre TV în 2019?
Indiferent cât de mari ar fi cifrele legate de advertising-ul la televizor, întotdeauna vor fi mai mici decât cele legate de digital. Sunt slabe șansele ca TV-ul să mai cunoască vreo creștere în viitorul apropiat.
Totuși, un studiu efectuat de Gain Theory, MediaCom și Wavemaker arată rezultate surprinzătoare.
➢ publicitatea TV are o variație de 20% când vine vorba de întoarcere a investiției
➢ singurul mediu care depășește TV-ul la șansele de ROI sigur este reprezentat de platformele BVoD (broadcast video on demand), iar la polul opus se află print-ul
➢ TV-ul are efectul de a ”ridica” efectele celorlalte canale de promovare cu cel puțin 20%
➢ TV-ul poate ”ridica” prezența în cinematografe cu până la 54%
➢ la 6-18 luni după o campanie TV, se generează o creștere de 2,4 a vânzărilor.
Predicții și prezumții
Televizorul este și va rămâne un mediu puțin riscant, mai ales când vine vorba de campanii de awareness. Un buget generos și integrare în orele de prime time – poate fi formula fericită pentru o campanie, un brand sau un produs.
Chiar dacă va fi într-o continuă schimbare, TV-ul rămâne același. Posturile vin și trec, telecomanda nu. Iar consumul de TV este o activitate de sine stătătoare în rândul românilor.
Să nu uităm că cei care se uită la televizor sunt, într-o proporție mai mică sau mai mare, și consumatori de digital, unii chiar înfocați. Poți da o comandă de produs pe telefon în timp ce auzi meteo pe fundal. Așa că nu vom ști niciodată ce procentaj din aceste cifre se referă la consumul activ și care este dimensiunea celui pasiv.
La final, TV-ul va oferi întotdeauna aceleași posibilități limitate de advertising – prin informare, persuasiune sau stimulare emoțională. Ca orice monstru sacru, și televizorul trebuie folosit cu măsură și simț al răspunderii.