Impactul fonturilor în mesajul transmis
Cuprins
Vedem sute de fonturi în fiecare zi, de la știrile pe care le citim online până la OOH-urile pe care le vedem în drum spre job. Dar ce face un font bun și de succes? Răspunsul constă în psihologia fonturilor, ceea ce înseamnă că există o reacție emoțională și vizuală conectată fiecărui tip de font. Mai ales în era digitală, o conexiune este mai importantă ca niciodată și un motiv important pentru care mărcile și companiile ar trebui să ia în considerare cu atenție ce font își face cu adevărat treaba.
Să aruncăm o privire mai atentă la ce înseamnă psihologia fonturilor, ce spune despre tine și despre afacerea ta și care stiluri te reprezintă cel mai bine.
Ce este psihologia fonturilor?
În esență, psihologia fontului este reacția vizuală și emoțională pe care o ai la fontul pe care îl vezi. Potrivit regulii de comunicare personală a lui Albert Mehrabian, profesor de psihologie la Universitatea din California, 93% din conexiunea personală este non-verbală, ceea ce înseamnă că ideile și valorile trebuie să fie transmise în cel mai simplu mod posibil. În funcție de ceea ce privim, gândurile, sentimentele și acțiunile noastre vor fi influențate în moduri diferite.
O teorie care este folosită în psihologie pentru a explica modul în care un font este perceput de către alți oameni este Modelul fontului Kolenda. Este un ghid pas cu pas care analizează modul în care percepem fonturile și ce asociem cu acestea. Când o persoană vede un font, face o asociere între forma textului și o trăsătură de personalitate.
De exemplu, dacă cineva vede o marcă de fitness care vrea să câștige putere folosind un font îndrăzneț, clienții vor vedea acel font și se vor gândi: activ, puternic și gata de acțiune. Această percepție va fi apoi asociată și cu marca de fitness.
Totodată, același mesaj poate avea înțelesuri total diferite (chiar opuse) atunci când este scris cu un font diferit. Uite doar exemplul de mai jos ca să vezi cum același text se poate transforma dintr-un mesaj de dragoste într-unul de amenințare.
De ce ar trebui să folosești psihologia fonturilor
În spatele psihologiei fonturilor se află puterea de a influența deciziile. Când proiectăm ceva, avem un scop final în minte. Unul dintre instrumentele cheie din setul de instrumente de proiectare este talentul de a alege fonturi care îți vor inspira și împuternici mesajul, permițându-ți să atingi obiectivele pe care ți le-ai propus.
Dacă vrei un anunț pentru o vânzare flash, fonturile de semnalizare potrivite îi vor ajuta pe consumatori să cumpere în loc să răsfoiască. Combinația perfectă de fonturi pentru postările pe rețelele sociale face mai probabil ca userii să continue să revină și să interacționeze cu postările tale.