Imaginează-ți că până în anul 2040, circa 95% din totalul achizițiilor vor fi făcute online, potrivit experților. În SUA deja 80% dintre utilizatorii de device-uri conectate la internet au cumpărat cel puțin un produs în ultimii ani.
Imaginează-ți că până în anul 2040, circa 95% din totalul achizițiilor vor fi făcute online, potrivit experților. În SUA deja 80% dintre utilizatorii de device-uri conectate la internet au cumpărat cel puțin un produs în ultimii ani.
Există deja între 12 și 24 de milioane de magazine online. Poate că pare o cifră mare, dacă trecem peste faptul că ea a dus la apariția fenomenului Black Friday. Anul trecut, o treime din achizițiile făcute în acea zi de reduceri s-au făcut folosindu-se telefonul mobil. Și atunci, ideea unui magazin online pare să aibă sens și chiar să ducă la profit, nu-i așa? Este mai simplu să vinzi online tocmai pentru că este simplu și să cumperi.
Pentru o agenție, magazinul online este un proiect de web development care implică atât resurse din departamentul de programare/dezvoltare, dar și grafică și conținut. Mai jos poți citi despre cele mai ușoare și promițătoare căi prin care poți să îți construiești proiectul de web development cu vânzare de produse.
5 elemente nelipsite dintr-un magazin online cu ștaif
Toate elementele de mai jos au nevoie de un factor important: calitatea. Cea mai sigură cale este să apelezi la specialiști în web development, ca să eviți acel scenariu în care îți construiești singur un site, dai de o eroare și întreg proiectul rămâne în așteptare.
Hai să vedem cum poți descoperi abordarea care face publicul să cumpere, nu doar să privească și să se informeze.
1. Filtre relevante
Un site cu produse de vânzare trebuie să reflecte opțiunile clientului. Totul începe de la meniu și filtre – cele două elemente prin care un potențial client vede dacă produsele din magazin se potrivesc cu intențiile și nevoile sale.
Aici, totul se stabilește din documentarea asupra nevoilor clientului și web development. Fiecare detaliu al produselor este analizat, apoi se aleg cele mai relevante filtre și opțiuni din meniu, pentru ca viitorul client să ajungă la produse cât mai repede.
2. Un site rapid, prietenos
Indiferent de cât de formală sau pretențioasă este nișa în care se află, un shop online trebuie sa fie prietenos și rapid. De acest aspect se ocupă echipa de web development împreuna cu departamentul de SEO, care au grijă ca site-ul să fie cât mai user friendly, să aibă o arhitectură ușor de înțeles și folosit.
Dacă un client poate ajunge rapid de la o pagină la alta sau poate găsi produsul căutat cu ușurință, atunci misiunea proiectului de web development este împlinită.
3. Datele la vedere
Orice website își crește procentul de credibilitate în fața publicului atunci când afișează datele de identificare ale firmei. Mai ales magazinele mici au de câștigat din această transparență, deoarece publicul va căpăta încredere într-un site care își asumă statutul juridic. De cele mai multe ori, numele firmei și datele sale de identificare se regăsesc în secțiunea Despre noi, Contact și în footer.
Poți găsi o formă atrăgătoare prin care să le marchezi. Cu ajutorul unui expert în graphic design, potențialul client vede ușor informațiile, le poate verifica, va căpăta încredere în magazin, are șanse mai mari să comande și să recomande magazinul celor ce au nevoie de produse similare.
4. O echipa de suport clienți activă
Echipa de suport clienți ar trebui fie să fie activă 24/24 ore, fie să aibă un program fix, afișat pe site ori în pagina de contact. Clienții pot avea adesea nelămuriri, pot cere informații suplimentare sau pot chiar cere modificări în termenii de livrare.
Trebuie să ai o echipă de suport clienți adaptată tipologiei de produse, numărului mediu de comenzi și nișei tale, ca să poți acoperi nevoile de consultanță sau post-achiziție ale clienților.
5. Specialiști care se asigură că ai conținutul adus la zi
Un magazin înseamnă epuizări de stoc, produse noi, schimbări de prețuri, noi descrieri de produs și alte caracteristici. Tot ce ține de modificările de stoc trebuie făcut suficient de rapid încât să nu riști să primești o comandă cu ”preț vechi” după ce o promoție deja a devenit activă, din punct de vedere calendaristic.
Specialiștii în introducere de date trebuie să aibă minime cunoștințe de web development sau de admin de platforma de vânzare, astfel încât să nu altereze platforma atunci când introduc un produs nou. De asemenea, echipa de conținut trebuie să fie la curent cu categoriile noi de produse sau aparițiile publicate pentru un timp limitat.
Porțile magazinului se deschid
Lansarea și funcționarea magazinului sunt strâns legate de promovare și marketing. În 2019 îți recomandăm să alegi tehnici de smart marketing, ca să poți avea reacții favorabile ale vizitatorilor potriviți magazinului tău.
În plus, timpul petrecut de cumpărători pe site este tot în responsabilitatea ta. Potrivit unui studiu internațional, circa 85% dintre consumatorii de digital se documentează înainte să cumpere ceva dintr-un magazin online. Depinde de tine ca documentarea, achiziția și serviciile post-cumpărare să îi ducă în punctul în care te recomandă.