• Acasă
  •  / 
  • Articole
  •  / 
  • Cum să ai un website de succes? Iată 7 soluții pentru un website eficient

Website-ul este cartea de vizită a afacerii tale și poate fi unul dintre criteriile pe baza căruia un potențial cumpărător îți alege produsele/serviciile. Sau nu. Prin intermediul unui site bine lucrat, care să îndeplinească atât calitățile unui website funcțional, cât și standardele pentru un site estetic și optimizat, poți atrage mai mulți clienți și poți ajunge mai rapid la targetul tău din mediul digital.

În continuare îți arătăm ce spun specialiștii dintr-o agenție de publicitate despre cum trebuie să arate și să funcționeze un website!

1. Website-ul trebuie să capteze atenția în primele 5 secunde de la accesare

Primele secunde pe care un utilizator le petrece pe site-ul tău sunt decisive. Dacă ai trecut testul celor 5 secunde, există o probabilitate mai mare ca utilizatorii să navigheze pe alte pagini ale site-ului tău sau să facă o acțiune valoroasă. Unii specialiști spun că timpul poate varia până la 15 secunde sau mai mult. Cert este că trebuie să păstrezi vizitatorii atenți un timp cât mai îndelungat, captându-le atenția prin conținutul scris, imagini, grafică, tranziții, animații și, mai exact, prin modul în care arată și funcționează website-ul tău.

Comportamentul utilizatorilor care îți accesează site-ul influențează și bounce rate-ul, o variabilă importantă care îți arată cât de performant este site-ul. Bounce rate-ul măsoară câte persoane dintr-un total de 100 părăsesc website-ul accesat fără să facă o acțiune (de exemplu, să lase un comentariu, să acceseze o altă pagină din site decât cea pe care a intrat inițial, să dea click pe un buton, să se aboneze la newsletter etc).

Blog44_Cum Să Ai Un Website De Succes_ Iată 7 Soluții Pentru Un Website Eficient_2

Pentru a capta atenția celor care îți accesează site-ul, este indicat să iei în calcul factori ce țin de:

  • design-ul site-ului – atunci când ajung pe website-ul tău, vizitatorii observă prima dată cum este structurat și cum arată site-ul tău. Asigură-te că este estetic și ușor de navigat, pentru a îmbunătăți experiența vizitatorilor;
  • textele de prezentare – trebuie să fie accesibile, ușor de înțeles și de citit și să transmită ideea principală prin puține cuvinte;
  • imaginile folosite – trebuie alese cu atenție astfel încât să fie plăcute vizual și în același timp să se potrivească brandului;
  • pop-ups – dacă agasează utilizatorul și încearcă să îi atragă atenția în mai multe direcții diferite, poate fi deranjant.

Află mai multe despre serviciile de dezvoltare website de la Lemon Ice Agency și alege să îți construiești un site performant pentru că îți va crește afacerea!

Iată 3 motive pentru care vizitatorii aleg să părăsească un site

Ca să îți faci o idee de ansamblu asupra motivelor pentru care utilizatorii ies de pe website-ul tău fără să facă o acțiune, am sintetizat 3 dintre acestea:

  1. vizitatorii au o așteptare și website-ul tău nu o satisface. Această situație poată apărea în cazul în care numele site-ului tău îi induce în eroare;
  2. website-ul este greu de utilizat. Lipsa aspectului responsive al site-ului tău, link-urile interne nefuncționale și excesul de informație pot pierde vizitatorul și îl determină să îl părăsească;
  3. exagerezi calitățile brandului tău sau conținutul pare necredibil. Este important să câștigi încrederea vizitatorilor prin informații oneste, oferite într-un limbaj care evită exagerările.

În construirea unui website este esențial să ții cont de așteptările vizitatorilor, structura și designul site-ului și calitatea informațiilor scrise. Apelează la serviciile de publicitate și marketing digital al agenției noastre și pornește cu dreptul în online!

2. Folosește un design adaptat identității vizuale a brandului tău

Dacă vrei să te transformi într-un brand recognoscibil, folosește-te de identitatea vizuală a brandului tău atunci când îți creezi un website. Dacă ai nevoie de o identitate vizuală bine pusă la punct și care să te diferențiezi de competitori, serviciile de branding ale agenției noastre îți pot fi de folos.

Identitatea vizuală include culori, mesaje, semne grafice și alte elemente specifice pentru brand-ul tău, care să îi ajute pe clienți, pe vizitatorii site-ului sau pe potențialii clienți să îți recunoască brand-ul mai ușor. Iată câteva elemente care fac parte din identitatea vizuală a unui brand:

  • logo,
  • simboluri,
  • slogan,
  • fonturi,
  • culori.

Specialiștii care se ocupă de site-ul tău vor ști când și unde să includă elementele de identitate vizuală în website-ul tău astfel încât să nu fie deranjant sau repetitiv. Profită de orice oportunitate de a-ți face brand-ul vizibil și recognoscibil și folosește-te de identitatea ta vizuală în orice tip de conținut pe care îl pui la dispoziția publicului.

3. Asigură-te că ai SEO on-site bun 

Pentru ca website-ul tău să fie eficient, adică să atragă trafic și să direcționeze traficul către realizarea unei acțiuni valoroase (o achiziție în site, instalarea unei aplicații șamd), trebuie să fie optimizat SEO

SEO (optimizare pentru motoare de căutare sau Search Engine Optimization) se referă la un set de tehnici prin care poți să perfecționezi vizibilitatea paginii web în ordinea rezultatelor unei căutări Google. Prin SEO reușești să rankezi mai sus într-o căutare și astfel cresc șansele ca utilizatorul să dea click pe website-ul tău.

 

Pentru a optimiza SEO un website trebuie să te asiguri că îți adaptezi site-ul conform algoritmilor Google. Iată ce ai de făcut:

  • să optimizezi conținutul scris,
  • să optimizezi imaginile,
  • să optimizezi titlurile și descrierile.

Optimizarea SEO este o modalitate de a-ți crește business-ul la costuri reduse, fără să investești în campaniile de search plătite, care fac același lucru: îți afișează website-ul în topul rezultatelor unei căutări. Însă, și ad-urile pe Google sunt relevante pentru creșterea traficului fiindcă primele 3 poziții ale unei căutări sunt de cele mai multe ori ocupate de anunțuri plătite.

Blog44_Cum Să Ai Un Website De Succes_ Iată 7 Soluții Pentru Un Website Eficient_3

4. UI și UX Design influențează succesul website-ului tău

UI design și UX design sunt termeni folosiți când ne referim la cum arată un website.

UI se referă la user interface,

iar UX înseamnă user experience.

În continuare vom explica de ce sunt importante pentru proiectarea unui website și ce înseamnă concret.

Designul UI se referă la aspectul grafic al website-ului, mai exact la cum arată elementele vizuale. Aspectul grafic se compune din:

  • butoanele pe care utilizatorii le accesează,
  • aranjarea textelor,
  • imagini,
  • câmpuri de introducere text,
  • tranziții,
  • animații,
  • orice alt element ce ține de interacțiunea utilizatorului cu website-ul.

Designul user experience înseamnă proiectarea unui website ușor de utilizat, astfel încât cei care îl accesează să interacționeze cu site-ul respectiv. Experiența utilizatorului este influențată de cât de ușor sau de dificil îi este să interacționeze cu interfața creată de proiectanți. Pentru a le oferi utilizatorilor o experiență facilă, o echipă de designeri UI, UX și specialiști în marketing va căuta să înțeleagă utilizatorul și să adapteze website-ul în funcție de comportamentul acestuia.

Prin intermediul cercetării și analizelor poți afla care sunt problemele unui website și cum pot fi remediate astfel încât să răspundă așteptărilor vizitatorilor.

5. Configurează Google Analytics pentru a avea acces la date despre utilizatori

Performanța unui site web ține și de numărul de comenzi pe care îl primești sau numărul de produse pe care le vinzi, însă este dovedită și de comportamentul vizitatorilor pe site. Configurarea Google Analytics, un serviciu de analiză web oferit de Google, îți permite să ai acces la informații utile despre trafic.

Un alt instrument de analiză este Google Search Console, care îți oferă rapoarte despre măsurarea traficului de căutare și despre performanța site-ului. Este un tool gratuit care îți arată care sunt performanțele website-ului tău în Google Search și ce poți să faci pentru a îmbunătăți prezența site-ului în search astfel încât să atragi trafic relevant.

Iată ce face Google Search Console și cum te ajută să ai performanțe mai bune în search:

  • monitorizează și optimizează crawlerele Google care indexează și livrează website-ul tău în rezultate;
  • corectează greșelile pe care Google le găsește în timpul procesului de crawling (când un motor de căutare trimite boți pentru a-ți „citi” website-ul).
Blog44_Cum Să Ai Un Website De Succes_ Iată 7 Soluții Pentru Un Website Eficient_4

6. Concentrează-ți atenția către realizarea conversiei

Conversia este o acțiune pe care o consideri valoroasă pentru companie, cum ar fi o achiziție online, instalarea unei aplicații, apelarea companiei. Dacă difuzezi anunțuri cu Google Ads, atragi mai mult trafic pe site, însă este important să transformi cât mai multe vizite pe site în conversii, pentru ca investiția în reclame să se amortizeze și să obții profit. Există mai multe modalități prin care poți urmări conversiile, printre care cel mai îndemână ar fi să accesezi secțiunea „măsurare” din contul de Google Ads.

Decizia de a face o acțiune aparține în totalitate vizitatorile site-ului, însă tu o poți influența prin diferite tehnici. Pentru a obține conversie nu este imperios necesar să derulezi campanii de search pe Google, ci poți să te concentrezi asupra îmbunătății website-ului, astfel încât oamenii care ajung pe pagina ta web să fie captivați și interesați să cumpere sau să te contacteze.

Agenția noastră de publicitate se poate ocupa de creșterea ratei de conversie prin aceste modalități:

  • folosirea de CTA-uri pe website. CTA-urile sau „call to action” se referă la un text care să atragă atenția persoanei care accesează site-ul și care o determină pe aceasta să facă o acțiune valoroasă. Iată câteva exemple de CTA-uri: „Cumpără acum!”, „Instalează aplicația!”, „Sună acum!” etc;
  • folosirea de CTA-uri secundare. Acestea sunt o alternativă la acțiunea prezentată în CTA-ul principal. De exemplu, dacă utilizatorul nu este pregătit să facă acțiunea de cumpărare, el nu va da click pe butonul „Cumpără acum!”, dar este posibil să dea click pe butonul cu CTA-ul „Vezi prețurile!”. Astfel, păstrezi vizitatorul pe site și ai mai multe șanse să îl convingi să facă acțiunea dorită;

analizează statisticile legate de conversie. Pentru a-ți îmbunătăți performanțele este necesar să știi ce funcționează corespunzător în website și ce trebuie modificat. Analiza statisticilor îți arată unde îi pierzi pe vizitatori și de ce.

7. Asigură-te că website-ul pune la dispoziție suficient content

Pentru ca website-ul tău să aibă mai mult trafic, trebuie să apară cât mai des în rezultatele căutărilor pe Google Search. Fără content consistent și relevant, este imposibil să apari în rezultatul unei căutări fiindcă Google va considera că website-ul tău nu răspunde la căutarea utilizatorilor.

Este important să ai un conținut optimizat, ușor de înțeles și care să conțină cuvinte cheie. Copywriterii de la Lemon Ice sunt pregătiți să îți furnizeze aceste tipuri de content pe care să le publici pe site:

  • texte de prezentare pentru website;
  • articole de blog pe subiecte relevante pentru targetul tău, care pot fi subiectul unei posibile căutări pe Google. În articolele de blog se face trimitere către produsele/ serviciile tale, conțin CTA-uri pentru a amplifica conversia și sunt scrise corect și accesibil astfel încât cititorii să nu iasă de pe website fără să facă o acțiune (situație care ar crește bounce rate-ul);
  • e-book-uri informative, educative, promoționale;
  • diferite texte pentru secțiuni speciale din site, relevante pentru brandul tău.

Construiește un website performant alături de specialiști!

Dacă vrei să fii mai prezent în mediul digital, începe prin conturarea unei strategii online alături de specialiștii de la Lemon Ice Agency. Suntem pregătiți să îți punem pe picioare un website de succes, cu design UI și UX corespunzător, optimizat SEO și care să conțină content relevant care să ajute la creșterea traficului.

Analizăm informațiile oferite de Analytics și adaptăm website-ul în funcție de problemele pe care pagina web le întâmpină. Vrem să creștem profitabilitatea website-ului și să creștem rata de conversie, iar pentru aceasta punem în aplicare cunoștințele pe care le-am strâns în acest domeniu.

Apreciem încrederea pe care brandurile ne-o oferă și livrăm rezultate vizibile. Îți putem oferi o prezență activă în online, ajutându-te să dezvolți website-ul companiei tale like a pro. În plus, suntem aici pentru tine dacă vrei să îți extinzi prezența în mediul digital prin social media. Serviciile noastre de realizare a campaniilor social media, realizarea strategiei online și dezvoltarea website-ului sunt primii 3 pași pentru a fi prezent în lumea digitală.

Alte articole

6 Motive Pentru Care Este Necesar Să Specifici Referințele Într-Un Articol Online

6 motive pentru care este necesar să specifici referințele într-un articol online

Ca brand, ai o responsabilitate uriașă atunci când publici un articol de blog sau orice alt conținut scris care oferă informație care trebuie verificată. Specificarea referințelor în articolele online este esențială pentru a oferi credibilitate informațiilor furnizate către vizitatorii website-ului tău.  Referințele sunt sursele subiectului comunicat…
3.024.000 cuvinte scrise
19.570 materiale grafica
2.464 postari pe an
1.000.000 linii de cod scrise

Succesul brandului tău în online se află la un mesaj distanță

Lasă-ne să ne folosim de cunoștințele și experiența noastră pentru a te ajuta să-ți promovezi afacerea și să obții noi clienți! Te așteptăm cu un mesaj!

Vrei să ținem legătura mai des?

Atunci abonează-te la Newsletter-ul nostru. Promitem să nu te spamăm, ci să-ți trimitem doar informații valoroase. 🙂