Ca brand, ai o responsabilitate uriașă atunci când publici un articol de blog sau orice alt conținut scris care oferă informație care trebuie verificată. Specificarea referințelor în articolele online este esențială pentru a oferi credibilitate informațiilor furnizate către vizitatorii website-ului tău.
Referințele sunt sursele subiectului comunicat într-un articol și ele trebuie menționate întotdeauna. Altfel, te poți întâlni cu situații neplăcute în compania ta. În continuare îți vom arăta de ce este important ca articolele scrise de content writeri pentru website-ul tău să aibă referințe.
Referințele atestă credibilitatea și veridicitatea unui articol
Secțiunea de blog de pe un website este importantă pentru ca acel site să fie vizibil și să fie susceptibil de a fi găsit de utilizatori. Totuși, informația oferită pe blog nu poate fi orice tip de informație, ci este necesar ca aceasta să fie adevărată, verificată și susținută de dovezi. Aceste dovezi sunt sursele sau referințele articolului, adică mențiunea locului de unde a fost preluată parțial sau total informația oferită în articol.
Articolele de blog pot fi diverse, variate, scrise pe teme la care mulți nu se gândesc. Atunci când un content writer scrie un articol în care informația îi aparține în totalitate, referințele nu sunt necesare, fiindcă informația oferită este concepută de el. La fel se întâmplă cu orice alt articol sau text scris care îi aparține în totalitate: referințele nu sunt necesare, pentru că nu există surse din care a fost extrasă informația oferită. Însă, în articolele în care este dezbătut un subiect în care sunt folosite informații de natură a fi citate, referințele sunt esențiale.
Cum ajută citarea credibilitatea unui articol?
În articolele în care se oferă informație care trebuie verificată, precum sfaturi, recomandări, informații tehnice, medicale sau din orice alt domeniu, citarea surselor este esențială. Iată de ce este important să citezi:
- te asiguri că tot ceea ce ai comunicat este susținut de dovezi și că informația nu este inventată;
- oferi credibilitate, cititorii putând verifica dacă ceea ce ai comunicat este într-adevăr real;
- oferi veridicitate textului, mai ales dacă sursele sunt de încredere;
- arăți că ești specialist și un bun cunoscător al domeniului tău, mai ales dacă citarea face referire la surse cu expertiză în domeniul respectiv;
- adaugă o bază solidă informațiilor oferite;
- arată că ești informat și că nu oferi informație falsă, presupuneri, adevăruri incomplete etc;
- te ajută să lași o impresie bună pentru cititori, căci ei vor vedea că ai înțeles subiectul și că te-ai documentat înainte.
Multe dintre brandurile prezente în online prin intermediul website-urilor furnizează articole vizitatorilor site-ului, însă multe sunt scrise incorect, incomplet, cu un limbaj neadecvat și cu informații care pot fi puse sub semnul întrebării.
Apelează la serviciile de content marketing ale Lemon Ice Agency dacă vrei să publici articole de blog scrise corect, optimizate și cu informații verificate, documentate și, evident, cu referințe în articol!
Ce fel de surse pot fi citate într-un articol?
Deși citarea și folosirea referințelor sunt importante, la fel de important este și ce fel de surse sunt citate. Content writerii din agenția noastră se bazează în articolele de blog și în celelalte texte scrise pe surse credibile, universitare, guvernamentale sau care provin din medii de cercetare științifice acreditate, ori care sunt scrise de specialiști, experți și profesioniști din domeniul în aria căruia scriu textele respective.
Nu toate sursele sunt de încredere, așa că este bine să fie evitate aceste tipuri de posibile surse:
- articolele, cărțile, textele sau orice alt tip de conținut scris cu greșeli gramaticale, incorect structurat și care este dificil de înțeles din cauza topicii, cuvintelor folosite incorect, lipsa semnelor de punctuație etc;
- website-urile nesigure, fishy. Poți verifica veridicitatea și credibilitatea unui site în funcție de extensia folosită;
- sursele de informare care provin de pe website-urile competiției;
- articolele sau orice alte tipuri de content care conțin promovare la un produs sau serviciu, indiferent dacă este sau nu al competiției;
- conținutul vechi, care nu mai este de actualitate și poate fi în contradicție cu datele valabile în prezent.
Un alt aspect important de menționat este că unele informații nu trebuie să fie citate pentru că sunt adevăruri general valabile. De exemplu, dacă într-un articol de blog este menționat faptul că apa poate fi în stare lichidă, solidă sau gazoasă, aceasta este o informație cunoscută la scară largă și este un adevăr general. Dar, informațiile legate de date actuale (precum numărul de cazuri de boala X) și alte informații specifice (precum ce s-a întâmplat la un anumit accident care tocmai s-a petrecut sau care sunt consecințele unui fenomen natural) trebuie întotdeauna să fie menționate în bibliografie.
Referințele într-un articol te protejează de plagiat și încălcarea drepturilor de autor
Deși online-ul pare mediul tuturor posibilităților, și aici trebuie respectate reguli. Orice creație intelectuală este protejată de drepturile de autor ale persoanei/entității care a creat-o. Astfel, nimeni nu își poate atribui creditele pentru acea creație în afară de însuși creatorul ei. Dacă un articol de blog preia pagini întregi dintr-o carte, în anumite condiții cel care a scris articolul poate fi acuzat de încălcarea drepturilor de autor. Circumstanțele încălcării acestui drept sunt variate, de aceea pentru aceste situații un specialist în domeniul juridic te poate ajuta.
Plagiatul se referă la prezentarea ideilor cuiva ca fiind ale tale însuți, așa cum notează University of Oxford. Definiția completă include explicația că se consideră plagiat chiar dacă însușirea ideilor a fost cu acordul proprietarului lor.
Pentru ca brand-ul tău să nu fie asociat cu încălcarea drepturilor de autor și plagiat, optează pentru a lucra cu agenția noastră de publicitate în ceea ce privește contentul distribuit în online. Este important să stai departe de aceste acuzații pentru a-ți proteja imaginea și reputația brandului. Odată implicat într-o situație de acest fel, este posibil ca oamenii să își piardă încrederea în brand și să nu te mai considere o opțiune atunci când vine vorba de a face o achiziție de produse sau servicii pe care afacerea ta le furnizează.
Activitatea brand-ului tău în online poate fie să atragă, fie să îndepărteze potențialii clienți. Asigură-te că te ocupi de prezența în mediul digital like a pro și apelează la Lemon Ice Agency dacă vrei să cucerim împreună online-ul!
Folosirea referințelor în articole ajută cititorii să se documenteze suplimentar
Atunci când un copywriter iscusit din agenția noastră scrie articolele de blog așa cum trebuie, cititorii lecturează cât mai mult din text, dau click pe link-urile interne și petrec mai mult timp pe site. Însă, pentru a-i stimula pe cititori să facă toate aceste acțiuni, articolele trebuie să fie scrise corect, optimizat, să fie bine structurate, să ofere informație utilă și scrisă într-un mod ușor de citit și de înțeles și, într-un final, trebuie să atragă și să convingă cititorul că brand-ul tău le poate fi de ajutor.
Unul dintre aspectele care atrage un cititor este menționarea referințelor la final sau în interiorul articolelor, astfel ca persoanele interesate să se documenteze suplimentar asupra subiectului articolului și să poată citi în continuare despre acesta. Deși este un lucru mărunt pe care content writerii din agenția noastră de publicitate îl fac, îi determină pe unii oameni să aleagă să se întoarcă pe blog-ul unde acel articol este publicat sau le lasă acestora o impresie îmbunătățită despre brand-ul sub numele căruia este publicat articolul. În orice caz, referințele ajută și sunt importante de menționat în articole.
Cum se citează sursele unui articol și ce surse trebuie să fie citate?
Deși rigorile publicării de conținut pe Internet nu sunt atât de bine cunoscute de utilizatori precum regulile de citare și necesitatea specificării referințelor unui articol științific, a unei lucrări sau a unei teze universitare, este important ca și în articolele online să existe referințe fie la final, fie în interiorul textului scris.
Content writerii de la Lemon Ice Agency citează sursele unui articol prin link-uri așezate în interiorul textului, fie prin menționarea surselor la sfârșitul articolului. Ambele sunt variante eficiente prin care îți poți fideliza cititorii și prin care îi poți convinge că informațiile oferite în articolul online sunt verificate, sunt adevărate și nu reprezintă părerea personală a celui care a scris textul respectiv.
Este important ca orice brand să aibă un website și orice website al unui brand să aibă un blog. La fel de important este ca fiecare articol de blog să aibă o serie de referințe sau citări ale surselor din care a fost preluată informația. Regulile de citare trebuie respectate nu doar pentru că încălcarea lor ar putea aduce pagube brand-ului și ar putea fi sancționată, ci și din motive de moralitate și onestitate. Ideile, textele, descoperirile și orice operă intelectuală atribuită unui autor trebuie protejate iar folosirea lor trebuie să fie întotdeauna onestă. Și pentru a fi onest, este necesar să citezi opera autorului dacă au fost folosite informații și date prevăzute în aceasta.
De ce serviciile de copywriting sunt soluția pentru a avea articole scrise corect?
Așa cum am menționat adineaori, blog-ul de pe website-ul unui brand este o necesitate pentru a fi vizibil în online. Blog-ul poate aduce trafic pe site, poate loializa clienții și poate atrage clienți noi. Însă pentru ca aceste obiective să fie îndeplinite, ai nevoie de un blog care să conțină articole relevante și corect scrise. Și cine să redacteze mai bine articole decât content writerii pricepuți și cu experiență?
Pe lângă necesitatea menționării surselor, un articol trebuie să respecte regulile SEO, astfel încât articolul să rankeze în topul rezultatelor unei căutări pe Google. Dacă articolul este accesat de un utilizator și atenția lui a fost captată de informația oferită în articol, ai șansa să câștigi un nou client. Însă achiziția nu este suficientă pentru ca această acțiune să fie cu adevărat valoroasă, ci este important și să loializezi cumpărătorul, să îl faci să revină pe website și să aibă încredere în brand-ul tău. Percepțiile din mintea consumatorului legate de brand sunt strâns legate de activitatea ta în digital. Oferirea de conținut verificat, relevant, atractiv, și scris corect contează atunci când un client își formează percepția despre brand-ul tău.
Serviciile de content writing ale Lemon Ice Agency pot fi, alături de alte elemente, soluția pentru ca website-ul tău să fie vizibil în online și pentru a oferi credibilitate brand-ului tău. Iar referințele unui articol sunt cu siguranță un motiv pentru care un utilizator ar avea încredere în brand-ul tău. De ce? Pentru că îi demonstrezi că informația pe care o oferi este verificată, provine din surse de încredere și că nu îți însușești idei, texte sau orice alt tip de conținut care îi aparține altcuiva.
De ce articolele online scrise de un content writer sunt diferite?
Nu oricine poate să scrie un articol online, iar exemplele de „așa nu” pe care le vedem adesea în lumea digitală demonstrează că acest tip de conținut trebuie să fie scris de un content writer cu experiență, care știe ce vrea cititorul să afle și cum îl poate determina pe acesta ca la sfârșit să întreprindă o acțiune valoroasă pentru brand.
Iată de ce textele scrise de un content writer sunt de ajutor pentru website-ul tău:
- sunt optimizate din punct de vedere SEO, deci ai toate șansele ca website-ul tău să rankeze;
- sunt adaptate target-ului, astfel că stilul de scriere, cuvintele folosite și tonul folosit sunt strategic alese în funcție de persoanele cărora articolul respectiv se adresează (de cele mai multe ori și ideal vorbind, este același target către care se adresează brand-ul în sine);
- sunt scrise corect gramatical, exprimările sunt pe înțelesul tuturor, cuvintele sunt alese cu grijă astfel încât să nu deranjeze și, per total, articolul se încadrează în standardele „politically correctness”-ului despre care auzim la tot pasul.
Într-adevăr există și alte motive, însă vrem să le descoperi chiar tu atunci când analizezi avantajele aduse de serviciile noastre de content marketing. Cere o ofertă și află mai multe despre beneficiile content marketing-ului!
Referințele unui articol atestă credibilitatea și ajută la loializarea target-ului
Citarea surselor unui articol online este esențială pentru a demonstra că brand-ul care oferă informațiile este de încredere și că pune preț pe onestitate. Deși este un lucru aparent neînsemnat, content writerii au motive întemeiate pentru care consideră menționarea referințelor un must atunci când vine vorba de blog-uri.
Asigură-te că articolele online distribuite pe website-ul tău conțin referințe iar dacă descoperi contrariul, apelează la serviciile noastre de content marketing pentru a face o schimbare în ceea ce privește corectitudinea și onestitatea articolelor online!
Surse:
- https://poorvucenter.yale.edu/writing/using-sources/citing-internet-sources#Blogs
- https://library.leeds.ac.uk/info/1402/referencing/47/referencing_explained
- https://student.unsw.edu.au/why-referencing-important
- https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/web/observatory/faqs-on-copyright-ro
- https://www.ox.ac.uk/students/academic/guidance/skills/plagiarism