Acasă / Design, tehnică și povești / Comunicăm prin imagine, dar cum? Lista de DA şi NU

Care sunt primele trei logo-uri care îi vin cuiva în minte, atunci când se referă la impresionant? Sunt două drumuri aici – cel cu acoperire generală şi cel cu tâlc. Probabil, reflexul tuturor va fi să le enumere pe cele din top 5 din toate timpurile, internaţionale, pe care le ştie şi bunica, fie că vrea sau nu. Dar nu ei îi dau întrebării efectul de sprâncene ridicate a mirare, ci răspunsurile care nu includ vânzări de milioane de euro în portofoliul anual. Vorbim aici despre momentul de creare logo, ridicat la nivelul în care rămâne în istoria digitală.

Logo-ul de brand cu DA!

1. Simplu, dar nu prea! Logo-urile simple au fost printre preferinţele graphic designerilor de top şi îşi continuă drumul. Simplitatea rămâne în memoria consumatorului, pentru că se regăseşte în ea.

Însă şi brand-ul trebuie să transmită vizual reflexia USP-ului tău. Aşa că în procesul de creare a logo-ului este necesar să se țină cont de faptul că acesta trebuie să se impună în piață, nu doar să o urmărească și să se încadreze în niște tipare stabilite de competitori.

Blog-6-Poza-1

2. Mai puţine dungi. Acesta e sfatul anti-bătaia vântului. Dungile au fost atât de cerute, livrate şi apreciate, încât şi-au pierdut din farmec. De aceea, ele vor fi folosite, însă mutate undeva în margine, astfel încât să nu capteze atenţia, ci doar să completeze povestea.

Blog-6-Poza-2

3. Ieşi din spaţiu către spaţiu. Geometria este atât de des folosită, încât arată bine, fără să reflecte clar mesajul brand-ului. Se folosește ca element secundar, ne bucurăm de simplitatea ei şi îi lăsăm pe cei care o văd să o continue în imaginaţie. Mai mult, acestea pot fi folosite pe logo-uri tridimensionale.

Chiar se pot muta figurile geometrice în povestea care va prinde peste timp: cu transparenţă şi linii fără efecte.

Blog-6-Poza-3

Spune NU compromisurilor în etapa de creare a logo-ului!

1. Clişee. Dacă ai nevoie de un logo în lumea corporatistă, atunci ştii frica de materiale care ies din registrul safe şi exprimă doar derivaţii de la tendinţele industriei. Trebuie desenat un USP-mesaj care face un brand unic și nu o întreagă nişă de servicii/produse.

Designerii lemonauți își motivează propunerea şi o susţin cu argumente în faţa clientului. Un logo bun nu are voie să fie doar încă unul din industria lui.

Blog-6-Poza-4

2. Prea mult designer şi prea puţin graphic. Orice graphic designer are o amprentă proprie, care se simte în procesul de creare logo. Însă, brief-ul proiectului a specificat de la început că lucrarea este pentru client şi nu pentru propriul portofoliu. Așa că fiecare designer din echipă își recunoaște și refuză instinctul de a crea ceva ce îi place lui și crează un logo care îi este util clientului și îl ajută să obțină beneficii în business asumându-și-l.  Utilizează elemente pe care oricine din target ar vrea să le vadă. Portofoliul va vorbi, în final, de la sine, nu are nevoie de o amprentă vizuală prea pronunţată.

Blog-6-Poza-5

3. Detalii subtile, dar fără posibilitate de declinare. Greşeala clasică a unui graphic designer e să introducă elemente ce exprimă un mesaj complet, însă pe un anumit tip de format. Un logo poate da greş şi poate pierde acele detalii dacă, la o scalare diferită nu mai transmite acelaşi mesaj. Este important să se verifice întotdeauna că acel detaliu specific poate fi redimensionat oricum, fără să fie afectat.

Blog-6-Poza-6

Poate

Cu un brief la îndemână, un ghid de comunicare vizuală al unui brand şi, probabil, o minută a unei şedinţe de brainstorming… acesta este momentul în care fiecare detaliu contează, în forma în care el a fost pus. Dacă orice imagine e supusă interpretării, pentru un graphic designer cuvintele construiesc cheia. Ele se adună, apoi studiază linia vizuală a brand-ului din trecut, dar şi publicul căreia i se adresează.

La final, graphic designerul are libertatea, el este expertul. Există logo-uri ce reuşesc şi altele care eşuează. Unele sparg tiparele, altele rămân acolo, undeva. Fiecare dintre ele poate să transmită un mesaj de moment sau un altul care se memorează. În fotografii ai două dintre exemplele surprinzătoare ale comunicării vizuale.

Graphic designerul este elementul cheie dintr-un puzzle. Nu îl subestima – poate transmite un mesaj pe care niciun logo ori nume de brand nu îl evidenţiază. El este cel care completează piesa din întregul elementelor de online branding.

Blog-6-Poza-7

Cu siguranţă!

Procesul de creare logo are o importanţă primordială în proiectul de branding, iar acesta poate să dureze o zi sau poate chiar o săptămână de documentare și implementare. Durata nu ține de experienţă neapărat, acesta este, însă, un element cheie în final, când va vorbi de la sine în momentul prezentării propunerii: îndrăzneaţă și corectă sau banală și simplă.

Orice graphic designer ştie că nu poate începe proiectul de creare logo fără documentare. În marketing online, totul ţine de timp investit pentru pregătirea muncii şi timp dedicat ei. Aşa că acum ia loc, deschide Illustrator şi pregăteşte desenul!

Creativ, documentat, argumentat. Perfect!

Alte articole

Cum Să Ai Un Website De Succes? Iată 7 Soluții Pentru Un Website Eficient

Cum să ai un website de succes? Iată 7 soluții pentru un website eficient

Website-ul este cartea de vizită a afacerii tale și poate fi unul dintre criteriile pe baza căruia un potențial cumpărător îți alege produsele/serviciile. Sau nu. Prin intermediul unui site bine lucrat, care să îndeplinească atât calitățile unui website funcțional, cât și standardele pentru un site estetic și optimizat,…
3.024.000 cuvinte scrise
19.570 materiale grafica
2.464 postari pe an
1.000.000 linii de cod scrise

Succesul brandului tău în online se află la un mesaj distanță

Lasă-ne să ne folosim de cunoștințele și experiența noastră pentru a te ajuta să-ți promovezi afacerea și să obții noi clienți! Te așteptăm cu un mesaj!

Vrei să ținem legătura mai des?

Atunci abonează-te la Newsletter-ul nostru. Promitem să nu te spamăm, ci să-ți trimitem doar informații valoroase. 🙂