În momentul în care vrei să-ți crești vânzările și să ajungi la cât mai mulți clienți, campaniile de social media sunt un element esențial în promovarea și conectarea cu publicul țintă. Iar atunci când vine vorba despre promovare în online, ai foarte multe opțiuni dintre care poți alege. La urma urmei, nu mai e un secret pentru nimeni faptul că formatele în care se creează conținutul au evoluat extrem de mult în ultimii ani, ajungând de la clasicele postări text la fotografii și filmulețe din ce în ce mai creative. Iar în ultimul timp, conținutul video prinde din ce în ce mai bine, datorită platformelor precum Youtube, dar mai ales TikTok și Instagram Reels. Așadar, subiectul pe care îl dezbatem astăzi este: dinamic sau static? Care dintre cele două prinde mai bine în campaniile de social media?
Conținutul dinamic, cum ar fi videoclipurile și animațiile, are avantajul de a capta atenția și de a transmite mesajul într-un mod captivant și interactiv. Pe de altă parte, conținutul static, cum ar fi imaginile și textele, poate oferi un mesaj clar și concis, dar poate fi mai puțin atractiv. Citește în continuare pentru a descoperi cum să alegi cea mai bună opțiune pentru afacerea ta.
Conținutul dinamic – eficient și atractiv ca o limonadă rece
Dacă tot am adus în discuție TikTok și Instagram Reels, vom vorbi mai întâi despre conținutul dinamic. Acesta oferă o experiență multimedia captivantă și interactivă pentru publicul social media. Acestea pot transmite informații într-un mod vizual și auditiv, ceea ce face mai ușor ca mesajul să fie receptat și reținut de către utilizatori. Videoclipurile pot fi folosite pentru a crea o poveste (pentru că știi cum se spune: reclama care nu transmite o emoție nu are parte de conversie), a prezenta un produs sau serviciu sau a oferi sfaturi și tutoriale.
Ele pot crea emoție, pot genera interes și pot stârni discuții. De asemenea, videoclipurile pot fi distribuite pe diferite platforme de social media și pot ajunge la un public mai larg. Prin urmare, conținutul dinamic este adesea preferat în campaniile de social media.
Citește și despre Ce sunt și cum funcționează ad-urile video. Dimensiuni și utilizare
Exemple de conținut dinamic
Conținutul dinamic poate fi foarte divers, în funcție de strategia de promovare a companiei tale și de specificul brandului. De la bannere publicitare mișcătoare, la recomandări de produse sau conținut generat de utilizatori (testimoniale video), acestea deschid noi oportunități pentru crearea de conexiuni interactive între branduri și utilizatori, îmbunătățind astfel implicarea și conversiile online. Iată câteva exemple:
- videoclipuri scurte;
- livestream-uri;
- carusel cu imagini;
- GIF-uri și Boomerang;
- bannere dinamice.
Dar hai să vorbim și despre dezavantaje…
Cu toate acestea, există și dezavantaje asociate cu conținutul dinamic. Unul dintre acestea este costul și timpul necesar pentru producția conținutului video de calitate, destinat unei campanii de social media. Videoclipurile necesită echipament de filmare și editare, ceea ce poate fi costisitor pentru unele companii sau persoane.
De asemenea, procesul de producție poate fi consumator de timp, deoarece implică scrierea unui scenariu, filmarea, editarea și postarea conținutului. În plus, videoclipurile pot fi mai greu de actualizat sau modificat în comparație cu conținutul static. Dacă un mesaj sau o ofertă trebuie să fie schimbată, va trebui să se refacă întregul videoclip.
Dar cu toate acestea, agențiile pot crea conținut video fără a avea nevoie de o echipă de foto-video, cu ajutorul conținutului stock, care este mult mai ușor și mai rapid de modificat.
Eficiența conținutului static în campaniile de social media
Dacă ar fi să ne referim la ceea ce am spus mai devreme, conținutul static, cum ar fi imaginile și textele, poate fi mai ușor de creat și de actualizat. Imaginile pot transmite rapid o emoție, pot ilustra un produs sau pot oferi o prezentare vizuală a unui eveniment.
Textele pot fi folosite pentru a comunica un mesaj clar și concis, fără a necesita resurse mari. De asemenea, conținutul static poate fi partajat ușor și poate ajunge la un număr mare de utilizatori pe social media. Este mai ușor de creat și distribuit conținut static pe o bază regulată, ceea ce poate fi benefic într-o strategie de social media.
Exemple de conținut static
Conținutul static poate fi foarte divers, chiar dacă mulți oameni încă mai au impresia că este vorba doar despre o poză însoțită de un text. Există foarte multe tipuri de postări statice pe care o companie de marketing digital le poate face pentru afacerea ta, iar printre acestea se numără și:
- imagini cu produse;
- infografice;
- testimoniale și recenzii;
- grafică de promovare;
- postări de tip text.
Cu toate acestea…
Conținutul static poate fi mai puțin captivant și mai puțin interactiv decât conținutul dinamic. Utilizatorii de pe social media pot trece rapid peste imagini și texte, fără a le acorda prea multă atenție.
În plus, mesajele din conținutul static pot fi interpretate în mod diferit de către diferiți utilizatori, în funcție de experiențele și percepțiile lor personale. Astfel, mesajul poate fi diluat sau poate fi interpretat greșit.
Iată cum să alegi tipul de conținut optim când creezi o campanie de social media
Dacă vrei să oferi o experiență web interactivă, conținutul dinamic reprezintă o opțiune mai bună. Videoclipurile sunt ușor de parcurs și de înțeles, prind bine la public datorită popularității tot mai crescute a formatelor short și, dacă sunt create în mod profesionist, pot rămâne foarte multă vreme în mintea utilizatorilor.
În schimb, dacă îți dorești să transmiți un mesaj clar și concis și vrei ca postarea ta să fie indexată mai rapid și mai ușor, atunci conținutul static este răspunsul. Chiar dacă mulți au deja preconcepția conform căreia postările text și articolele sunt pe moarte, acestea reprezintă în continuare o metodă foarte eficientă de promovare și ne este clar că nu vor fi detronate prea curând de către conținutul dinamic.
O modalitate de a-ți da seama ce funcționează cel mai bine este efectuarea unui test A/B. Acest lucru îți permite să vezi concret ce funcționează cel mai bine nu numai pentru anunțuri, ci și pentru postările organice.
Conținutul dinamic generează mai mult engagement?
Probabil că ai tot auzit vorbindu-se despre cum TikTok câștigă din ce în ce mai mult teren în fața Facebook și Instagram. Având în vedere că a scăzut gradul mediu de atenție al utilizatorilor (undeva la 8 secunde), este de înțeles de ce oamenii preferă din ce în ce mai mult videoclipurile scurte.
Facebook și Instagram au înțeles acest lucru, motiv pentru care algoritmul lor susține din ce în ce mai mult crearea conținutului dinamic. Apropo, utilizatorii urmăresc zilnic 100 de milioane de ore de videoclipuri pe Facebook, conform 99firms.com.
Conținut Dinamic vs Conținut Static – concluzii
Atât conținutul dinamic, cât și conținutul static, au avantaje și dezavantaje în campaniile de social media. Conținutul dinamic are puterea de a captiva și de a transmite mesajul într-un mod interactiv și atractiv, dar poate fi costisitor și poate necesita timp pentru producție.
Pe de altă parte, conținutul static este mai ușor de creat și de actualizat, dar poate fi mai puțin captivant și mai puțin interactiv.
Pentru a obține cele mai bune rezultate în campaniile de social media, este recomandat să folosești o combinație de conținut dinamic și static, adaptată publicului țintă și obiectivelor tale de marketing.
Noi, la Lemon Ice Agency, suntem gata să te ajutăm să alegi variantele potrivite pentru tine, astfel încât să îți asigurăm o creștere eficientă în social media.