Cum a influențat Instagram prețul sării
Cuprins
Instagram, recunoscut pentru puterea de a influența comportamentul consumatorilor
atrage prin imagini care vorbesc. Pe această platformă se publică tot ce este în tendințe, colorat, plăcut vizual și contribuie la un stil de viață care respectă indicațiile influencerilor.
Puțin despre Instagram
Cu atâtea informații în jur, disponibile la vârful degetelor, și cu un timp limitat pentru a le digera, Instagram vine ca o soluție oferind posibilitatea de a transmite mesaje folosind texte scurte și imagini eyecandy. Iar aceste mesaje aduc în timp conversie pentru că se întipăresc în mintea consumatorului și pentru că… arată bine.
Puțin despre sare
Sarea de Himalaya este prezentată ca fiind sănătoasă și se spune că vindecă boli rare și blesteme vechi. Această sare este mult mai scumpă decât cea obținută din alte surse decât minele din Pakistan sub pretextul că:
🧂 sarea „ normală” trece printr-un proces de purificare, proces în care o parte din elementele benefice sunt eliminate;
🧂 sarea de Himalaya conține mai mult magneziu, mai mult potasiu, mai mult din orice;
🧂sarea de Himalaya vindecă probleme respiratorii, reglează greutatea;
🧂sarea de Himalaya are puterea de a vindeca prin simpla ei prezență, nu neapărat prin consum.
Adevărul este că beneficiile sării de Himalaya sunt egale cu zero, având în vedere că prezența substanțelor binefăcătoare este de 2%, procent care nu se face simțit asupra organismului.
Puțin despre Instagram și sare
Sarea de Himalaya este roz, deci estetică, deci ”instagramabilă”.
SPA-uri cu sare de Himalaya, veioze, pietre vindecătoare, tot felul de obiecte magice care desfac și leagă chakrele au fost promovate pe Instagram din simplul motiv că sunt roz.
Beneficiile, care nu au o aplicabilitate reală fiind în proporție de 2% praf de sare în mâncare, au fost folosite ca texte pentru descrierea sării. Astfel s-a creat o religie în jurul unui produs care, de fapt, nu este atât de diferit față de altul care nu a fost promovat pe social media.
Având o expunere pozitivă imensă, cererea a crescut. La fel și prețul.
Fiind prezentată atât de frumos pe conturile influencerilor și brandurilor, cumva prețul ridicat a fost primit fără obiecții de către public. Doar este roz și are beneficii! Însă puțini au fost cei care s-au informat despre ce aduce în plus această sare pentru a justifica diferența de preț.
Adevărul este că sarea de Himalaya aduce like-uri și share-uri, iar în 2019, pentru unele produse, awarnessul obținut din social media este esențial.