Acasă / De știut / Cum să formezi și să păstrezi o comunitate strânsă și captivată în social media?

Creșterea vizibilității și prezența în social media atrage după sine strângerea unei comunități. Oamenii care urmăresc paginile brandului tău sunt actuali și potențiali clienți care trebuie menținuți captivați constant pentru a-i păstra aproape de brand. 

Cu cât comunitatea este mai strânsă și mai apropiată brandului tău, cu atât crește posibilitatea de a cumpăra de la tine sau de a recomanda mai departe produsele/ serviciile comercializate. În cele ce urmează, vom discuta în detaliu despre cum să-ți formezi, dar mai ales cum să-ți păstrezi o comunitate puternică în social media. 

Să păstrezi o comunitate pe social media este mai greu decât s-o creezi

Păstrarea unei comunități active și angajate pe social media este o provocare semnificativă în lumea digitală. Este adevărat că inițierea unei comunități poate fi un prim pas promițător, însă menținerea și dezvoltarea ei necesită eforturi constante și strategii eficiente. Odată ce ai captat atenția publicului, trebuie să menții interesul prin conținut relevant și captivant. Comunicarea constantă și interacțiunea cu membrii comunității sunt esențiale.

Este important să rămâi receptiv la feedback-ul lor și să răspunzi prompt la întrebările și comentariile lor pentru a demonstra că le acorzi atenție. În plus, adaptarea la schimbările algoritmilor și tendințelor în social media este vitală pentru a evita estomparea prezenței tale online. Cu resurse limitate și o competiție acerbă, păstrarea unei comunități active reprezintă un proces continuu care necesită expertiză și dedicare.

E-Mail,Marketing,And,Cup,Of,Coffee.,E-Mail,Marketing,Written,On

Livrează content relevant, adaptat audienței

Persoanele care fac parte din comunitatea ta se așteaptă, de obicei, să le oferi conținut original, creativ, care să îi ajute într-un anumit fel: să îi informeze, să le ofere inspirație, să îi motiveze, să-i amuze etc. În funcție de targetul tău, specialiștii în publicitate și marketing digital de la Lemon Ice Agency pot pune la punct o strategie de comunicare în social media care să detalieze ce tip de conținut este relevant pentru audiența ta.

Atunci când oamenii nu primesc ceea ce vor să vadă, aleg să devină inactivi (adică nu mai interacționează cu postările tale) sau îți părăsesc pagina de social media (dau unlike, unfollow). În acest caz, riști să pierzi persoane posibil interesate de brandul tău sau care au nevoi pe care afacerea ta le poate satisface.

Este important să oferi conținut adaptat atât targetului, cât și platformei sociale pe care activezi. Specialiștii în social media din agenția noastră sunt la curent cu noutățile de pe Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn și Threads și alte platforme populare și îți pot asigura o prezență activă în mediul online. În acest mod, îți păstrezi comunitatea din social media și crești engagementul postărilor.

Cu Lemon Ice Agency, poți conta pe o echipă de specialiști în social media care sunt dedicați să creeze o comunitate strânsă și implicată în jurul brandului tău. Cu abilitățile noastre solide și experiența vastă în domeniul marketingului digital, vom transforma vizitatorii în adepți loiali, crescând astfel performanța brandului tău pe platformele sociale. Contactează-ne și hai să construim împreună o prezență puternică și de succes în mediul online!

Creezi conținut pentru comunitate, nu pentru tine

Crearea de conținut pe rețelele sociale este, în primul rând, despre satisfacerea nevoilor și așteptărilor comunității tale. Atunci când pui comunitatea în centrul strategiei tale de conținut, demonstrezi un angajament real față de membrii săi și construiești o conexiune mai autentică cu aceștia. Este esențial să asculți cu atenție feedbackul și preocupările comunității tale, să le înțelegi interesele și să răspunzi la întrebările lor. Acest lucru consolidează încrederea în brandul tău și generează un sentiment de apartenență în rândul comunității, ceea ce poate duce la o creștere a loialității și a implicării.

Conținutul autentic și relevant pentru comunitate îi satisface pe membrii acesteia și încurajează implicarea și partajarea. Când publicul simte că este ascultat și că brandul este deschis la dialog, aceștia se vor simți motivați să participe activ, să împărtășească conținutul cu alții și să devină ambasadori ai brandului tău. Cu timpul, acest angajament generat prin furnizarea de conținut relevant și centrare pe comunitate poate transforma o comunitate de urmăritori într-o comunitate dedicată și activă care sprijină cu entuziasm brandul tău. Prin urmare, atunci când creezi conținut pentru comunitate, îi aduci pe oameni mai aproape de brandul tău și construiești o relație durabilă și benefică pentru ambele părți.

Cum îți stabilești targetul?

La acest capitol, oamenii de publicitate sunt experți. Stabilirea targetului ține de un set de analize care oferă date despre cine sunt oamenii cărora brandul tău se adresează. De exemplu, un brand de festivaluri de muzică trap se adresează în special tinerilor, pe când un brand de festivaluri de muzică folclorică are un cu totul alt target majoritar.

Pentru definirea și stabilirea targetului sunt luați în calcul acești factori:

  • socio-demografici;
  • geografici;
  • psihografici;
  • comportamentali.

Livrarea de conținut pentru o audiență targetată este o strategie esențială în construirea și menținerea unei comunități active pe rețelele sociale ale brandului tău. Atunci când creezi conținut care se aliniază cu interesele, valorile și preferințele publicului tău țintă, crești semnificativ șansele de a atrage atenția și de a reține această audiență. De-a lungul timpului, aceștia vor dezvolta o conexiune mai profundă cu brandul tău deoarece se vor regăsi în conținutul pe care îl oferi. Acest lucru îi va face să revină în mod regulat pe paginile tale de social media în căutarea noilor informații, inspirație sau pur și simplu pentru a participa la conversațiile din comunitate.

Atunci când conținutul se adresează direct nevoilor și preocupărilor audienței tale, devine mult mai probabil să genereze interacțiune și angajament. Comunicarea și relaționarea cu publicul tău țintă devin mai ușoare, deoarece creezi o punte între brandul tău și cei care sunt cu adevărat interesați de ceea ce oferi. Prin intermediul conținutului poți educa, informa și distra audiența, consolidând în același timp imaginea și identitatea brandului tău. 

Cum să livrezi conținut de interes pentru audiență?

Social media specialiști sunt cei care se ocupă de conținutul pentru o pagină de socializare a unui brand. Ei fac un research, o strategie, stabilesc obiective de comunicare și de marketing, realizează un program și apoi gândesc cum vor arăta și ce vor transmite postările brandului tău de pe social media. 

Pentru a păstra comunitatea engaged, trebuie să:

  • ai postări personale și autentice;
  • folosești un limbaj apropiat și prietenos;
  • spui povești impresionante, dar în limita realului;
  • comunici pe înțelesul tuturor;
  • îți respecți comunitatea și folosești mereu un ton adaptat stilului brandului, corect pentru comunitate.
E-Mail,Marketing,And,Cup,Of,Coffee.,E-Mail,Marketing,Written,On

Creează un grup de Facebook pentru comunitatea ta

Dacă ești prezent pe Facebook în mod constant însă postările tale au prea puțin engagement sau statisticile arată că, deși ai o comunitate mare, oamenii nu interacționează cu brandul, o soluție eficientă este să creezi un grup de Facebook special pentru persoanele active din comunitate. În acest mod îi ții aproape pe cei care sunt interesați de brandul tău și te asiguri că postările tale ajung la urmăritorii interesați. 

Pe grupul de Facebook poți invita persoanele care au dat deja like paginii brandului tău și este indicat să publici mai multe tipuri de conținut:

  • postări din feed;
  • articole de blog de pe site;
  • articole de blog sau alte informații relevante pentru segmentul de target al brandului;
  • giveaways sau alte facilități pentru comunitate (vouchere, oferte).

Agenția noastră de publicitate se poate ocupa de crearea și administrarea unui grup de Facebook activ în care oamenii se simt liberi să comunice cu și despre brandul tău, crescând astfel awareness-ul afacerii tale.

Cere feedback de la comunitate și implementează-l

Este important ca din când în când să ceri feedback de la comunitate pentru a afla ce schimbări trebuie să aduci strategiei din social media și cum poți să satisfaci mai bine nevoile urmăritorilor. Cere-le oamenilor feedback despre:

  • ce îmbunătățiri ar aduce website-ului, paginilor de pe rețelele de socializare sau chiar produselor sau serviciilor furnizate;
  • ce ar vrea să păstreze neschimbat la brandul tău, deci care sunt punctele forte.

După ce ai primit feedback de la comunitate, demonstrează-le oamenilor că iei în calcul părerile și sugestiile de îmbunătățire și arată-le că prețuiești prezența lor implementând feedbackul, atât cât se poate. Lucrează îndeaproape cu agenția de publicitate în ceea ce privește comunicarea și prezența în online și realizează schimbările strategic, astfel încât să iasă în avantaj și brandul, dar să mulțumească și comunitatea!

Ține-ți aproape comunitatea din social media cu ajutorul Lemon Ice Agency

Dacă ai strâns o comunitate considerabilă în online și vrei să o păstrezi, oferă-le oamenilor ceea ce vor să vadă, adaptează-te nevoilor și cerințelor lor și amintește-ți să ceri și să implementezi feedback-ul.

Oamenii tind să părăsească comunitatea unui brand dacă se simt plictisiți, dacă sunt deranjați de conținut sau dacă nu ești constant în social media. Însă, prin intermediul serviciilor de promovare pe Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn și Threads ale agenției noastre de publicitate poți să menții o comunitate stabilă, captivată și interesată de brandul tău.

Vino la Lemon Ice dacă ești în căutarea unei agenții de publicitate cu experiență în domeniul social media pentru că putem să creștem performanța brandului tău în mediul online pe cele 5 rețele de socializare de mai sus. Tratăm social media cu seriozitate și responsabilitate și considerăm prezența în online un must pentru branduri. 

Cere o ofertă prin mail (hello@lemonice.ro) sau telefonic (0765.472.825), noi suntem pregătiți să lucrăm la succesul afacerii tale!

Alte articole

Cum Să Ai Un Website De Succes? Iată 7 Soluții Pentru Un Website Eficient

Cum să ai un website de succes? Iată 7 soluții pentru un website eficient

Website-ul este cartea de vizită a afacerii tale și poate fi unul dintre criteriile pe baza căruia un potențial cumpărător îți alege produsele/serviciile. Sau nu. Prin intermediul unui site bine lucrat, care să îndeplinească atât calitățile unui website funcțional, cât și standardele pentru un site estetic și optimizat,…
3.024.000 cuvinte scrise
19.570 materiale grafica
2.464 postari pe an
1.000.000 linii de cod scrise

Succesul brandului tău în online se află la un mesaj distanță

Lasă-ne să ne folosim de cunoștințele și experiența noastră pentru a te ajuta să-ți promovezi afacerea și să obții noi clienți! Te așteptăm cu un mesaj!

Vrei să ținem legătura mai des?

Atunci abonează-te la Newsletter-ul nostru. Promitem să nu te spamăm, ci să-ți trimitem doar informații valoroase. 🙂