Oamenii au nevoi, iar experții în marketing sunt aici pentru a le satisface. Pe toate!
Indiferent că vrei să vinzi becuri, ciocolată, cursuri sau parfumuri, reclamele tale au nevoie să atingă toate nevoile umane, iar noi o să îți explicăm de ce.
Cine este Maslow și de ce se aplică teoria lui în marketing?
Un anarhist în lumea psihologiei, Abraham Maslow a analizat ce ne face fericiți în loc să se axeze pe comportamente deviate sau depresii, așa cum fac toți cercetătorii psihicului uman.
După ce a studiat temeinic bazele psihologiei, a predat la un liceu din Brooklyn, iar între timp a cunoscut și învățat câteva secrete profesionale de la psihologii de renume ai timpului. În 1951 a devenit șeful catedrei de psihologie la Universitatea Brandeis din America.
Departe de studiile științifice obișnuite ale psihologiei, Maslow s-a axat pe autoactualizare.
A studiat în detaliu oamenii fericiți și a ajuns la concluzia că nu suntem dictați sau atrași doar de frumos, de ce ne este prezentat, ci de nevoi și instincte, la fel ca animalele. Însă nu toate nevoile acționează la fel, iar pentru a explica mai bine această teorie a creat o imagine, o piramidă a nevoilor umane.
Teoria spune că până când nu ne îndeplinim nevoile de bază, nu putem să avem alte dorințe și nu putem să evoluăm ca ființe. În lumea advertisingului, până în momentul în care luăm în calcul toate nevoile de bază, produsele vor rămâne pe rafturi sau cel puțin nu se vor obține acele cifre mari la care toți antreprenorii își doresc să ajungă.
În prezent, influencerii de succes, experții în digital advertising și cei care participă cu succes la Ted Talks aplică principiile piramidei lui Maslow. Parcurg nevoile umane cu scopul de a vinde sau de a se face plăcuți.
Cum se face advertising online pentru a atrage și fideliza cumpărătorii, folosind psihologia?
Piramida lui Maslow arată clar ce își doresc oamenii. Avem la bază nevoile fiziologice, urmate de cele care ne fac să ne simțim în siguranță, ulterior avem sentimentul de apartenență, stima de sine, iar în vârf autoconștientizarea. Luate în această ordine exactă, un om nu poate să își dorească mai mult până când nevoile de la baza piramidei nu sunt împlinite.
Multe strategii de marketing au fost create ținând cont de aceste nevoi.
Discursuri de succes
Atunci când auzim un discurs motivațional care ne atrage, ne face să îi dăm share în Social Media, să discutăm despre el. Ba chiar să vrem să participăm la conferințe pentru a asculta și mai mult. Oamenii care îl țin trec prin nevoile noastre de bază, le prezintă și creează sentimentul că le împlinesc. Pe scurt, se folosesc de piramida lui Maslow pentru a vinde.
Vânzări folosind Social Media
Există pagini de Social Media create pentru a vinde un produs, care sunt urmărite cu drag.
Post cu post, vizitatorii ajung la coșul de cumpărături și apasă pe cumpără după ce au văzut pe acea pagină un mesaj despre importanța meselor în familie, atunci când, de fapt, brandul comercializează produse din carne.
Acest lucru se întâmplă pentru că strategia de marketing este bine pusă la punct și fiecare post acoperă nevoile umane sau îi face pe vizitatori să se regăsească în ceea ce văd.
Cu ajutorul piramidei lui Maslow, oamenii din advertising creează sentimentul de siguranță și apartenență. Nevoile sunt satisfăcute, treaptă cu treaptă, pentru ca oamenii să ajungă conștienți de sine, să se identifice cu acele postări și mai departe să cumpere.
Publicitate în prezent
Suntem în era digitală, iar reclamele s-au schimbat. Înainte se încerca manipularea maselor, însă acum lumea advertisingului se concentrează pe rezolvarea unor situații. Se folosesc articole și posturi în Social Media pentru a putea fideliza clienții și pentru a atrage alții noi, brandul devenind o sursă de încredere care răspunde nevoilor.
Lemon Ice Agency ajută afacerile să țină pasul cu lumea, folosind tehnici și strategii sigure, care garantează crearea unei comunități în jurul unui brand și implicit rezultate în vânzări.