Să începem cu cifrele. Potrivit statisticilor, reţeaua are două miliarde de utilizatori la nivel global, iar peste o jumătate dintre ei accesează aplicaţia zilnic. Timeline-urile sunt supuse algoritmilor care se modifică, uneori, şi anual – tocmai datorită cifrelor de mai sus. Facebook e deja un reper unde contează nu doar ca brandul tău să fie văzut, ci şi ca oamenii care îi văd mesajele să se implice/să interacționeze. Pentru că vorbim despre o reţea transparentă care îţi arată profilul şi interesele utilizatorilor ei, o strategie de promovare pe Facebook te poate duce acolo, în centrul atenţiei.
O promovare pe Facebook eficientă îţi poate crea postări virale, care îţi aduc brandul în faţa unui public absolut nou sau poate vorbi atât de bine pe limba celor interesaţi încât brandul poate deveni unul dintre cele mai populare din domeniu.
Log In: Ce poţi primi de la Facebook, dacă ştii să ceri
Drumul de la Distribuie şi până la review-ul pozitiv dat de client şi cifrele de ROI (return of investment) poate fi încurcat de algoritmii reţelei. Însă, la destinaţie, Facebook îţi oferă mai multe posibilităţi. Printre ele sunt şi cele de mai jos.
- O strategie de marketing eficientă: Raportul investiţie – ROI, atunci când vine vorba de Facebook, este unul promiţător. Acesta este unul dintre canalele unde, cu o investiţie mică, poţi căpăta vizibilitate mare. Promovarea prin Facebook Ads te aduce în faţa unui public pentru care pagina ta nu ar fi fost vizibilă, în mod organic.
- O comunitate: Comunitatea înseamnă un număr stabil şi în creştere de urmăritori care îţi citesc postările, reacţionează şi le dau mai departe. Această comunitate trebuie antrenată cu postări pe subiecte de interes, cât mai diverse, întrebări şi răspunsuri.
- Vizibilitate: Poţi avea o campanie complexă de promovare pe Facebook sau mai multe iniţiative pe termen scurt. Acestea îţi aduc brand awareness, adică vizibilitatea brandului tău în comunitate. Poţi şi să promovezi un anumit serviciu sau mesaj al brandului, inclusiv lansarea unui nou produs, atribute existente ale serviciilor sau o nouă locaţie.
- Clienţi reali: Postările tale se îndreaptă către oameni interesaţi de oferta brand-ului tău. Astfel, cu orice ocazie, poţi converti un utilizator, dacă îşi găseşte răspunsul la întrebare în postarea ta. Poţi, de asemenea, să te adresezi unei comunităţi locale care poate avea nevoie de produsele sau serviciile tale.
Nişe diferite: Pentru că Facebook-ul este plin de comunităţi uneori asemănătoare, poţi descoperi o nişă nouă de oameni. Iar un public proaspăt înseamnă mai multe vânzări.
Page: Ce trebuie să aibă brandul tău pe Facebook
Marketingul prin promovare pe Facebook poate să îţi evidenţieze brand-ul în sine, site-ul, anumite produse ori servicii sau chiar toate acestea la un loc. Însă, un brand profesionist pe site-ul propriu sau alte platforme trebuie să arate la fel şi pe această reţea. Sunt 5 elemente pe care o pagină trebuie să le conţină şi să le transmită.
- Informaţii complete: Detaliile relevante despre brandul tău trebuie să fie vizibile, însă împărţite în aşa fel încât să fie găsite acolo unde publicul le caută – în secţiunea de About/Despre.
- Un aspect atrăgător: Pagina trebuie să fie una pe care următorii să o cerceteze cu plăcere de fiecare dată când o accesează. Ea trebuie actualizată cu fotografii aduse la zi, postate cu regularitate.
- Transparenţă: Pagina nu este doar un canal de comunicare, ci şi un suport de susţinere pentru brand. Aşa că nu trebuie să existe căi prea grele de a ajunge la o informaţie sau date la care se ajunge cu prea mult efort.
- Comunicare: Pagina înseamnă conţinut, de multe ori unic. Pentru că platforma pune accent pe comunicare, trebuie să transmiţi constant un mesaj de interes pentru publicul tău. Acesta este exprimat printr-o grafică profesionistă, dar şi printr-un text complet.
- Actualitate: Postările trebuie să fie întotdeauna în ton cu trend-ul sau chiar înaintea lui. De aceea, pagina are nevoie să conţină elemente creative şi inovative, însă relevante pentru industrie, public şi produse.
Notifications: Promovarea înseamnă şi mentenanţă
Facebook face parte dintr-o categorie de sine stătătoare din lumea marketing-ului online. Aşa că mentenanţa este un alt cuvânt-cheie în discuţie. Iar ideea de suport pentru clienţi se traduce prin:
- Recenzii pozitive şi răspunsuri la ele;
- Mesaje care îşi primesc răspunsul rapid şi complet;
- Comentarii care nu lasă utilizatori nemulţumiţi.
Statistici: Ce face un marketer pentru pagina de Facebook
Echipa de marketing care se ocupă de strategia de promovare pe Facebook este întotdeauna la curent cu schimbările de algoritm, preferinţele publicului şi mesajele la care admiratorii paginii reacţionează.
Procesul începe cu un plan de postări pe Facebook ce urmăresc strategia de comunicare a brandului. Postările au scopul să crească reach-ul, răspunsul şi implicarea urmăritorilor. Însă, totul va include promovări de pagină, produs, eveniment, site şi nu numai.
Pot exista campanii limitate ce promovează, pe baza unui buget, pagina în sine sau postări independente. Mai mult, o campanie bine gândită poate susţine o promovare dezvoltată pe un alt canal şi susţinută de o pagină proprie.
Marketerii pot dezvolta chiar şi conţinut care nu este neapărat publicitar, dar reflectă linia de comunicare şi USP-ul brandului.
Dacă ai o pagină deja existentă, ea poate fi întotdeauna îmbunătăţită prin conţinut dezvoltat de copywriteri şi imagini desenate de graphic designer.
După Like!
Ştii deja reacţiile care vin pe lângă clasicul Îmi place? Urmăritorii pot să îţi ofere un Ador, la postările de anunţ sau câte un Haha, în cazul mesajelor avantajoase. Totul porneşte de la o campanie bine gândită de către marketeri pentru pagina de Facebook.
Echipa lemonaută nu este una de oameni care au adormit în spatele laptop-urilor, pe care îi recunoşti după ochelari. Ei sunt întotdeauna la curent cu noutăţile pe care publicul le vede ca interesante, atrăgătoare, demne de distribuit. Să pornim către Like!