Efectele controversatei campanii Gift Shop pentru brandul Balenciaga
Cuprins
Probabil ai auzit despre campania Gift Shop a brandului Balenciaga, realizată în noiembrie 2022. În cazul în care nu ai auzit, hai să-ți explicăm pe scurt. În noiembrie anul trecut, Balenciaga a lansat o campanie publicitară care prezenta copii ținând în mână ursuleți în hamuri și costume de BDSM.
De atunci, compania a fost într-o călătorie anevoioasă către reabilitare și acum reapare în liniște în sfera publică. Aceasta a stârnit controverse în legătură cu acuzațiile de abuz asupra copiilor și imaginile pedofile. Scandalul a implicat atât Balenciaga, cât și designerul său, Demna, în controverse.
Efectele pe termen scurt ale campaniei
Un val de postări online a survenit în urma acestei campanii, criticii acuzând brandul că promovează sexualizarea copiilor. Pe lângă valul imens de critici făcute la adresa Balenciaga, foști fani din întreaga lume au început să posteze filmări în care își distrug articolele vestimentare produse de această companie.
Efectele pe termen lung…
Ai putea spune că publicitatea negativă tot publicitate este, corect? Hmm… da și nu.
Un an mai târziu, mulți oameni continuă să asocieze mental brandul Balenciaga cu această campanie controversată, iar vânzările încă sunt în scădere, conform MarketWatch.
Ba mai mult, și optimizarea SEO a brandului a avut extrem de mult de suferit. E suficient să tastezi pe Google „campanie Balenciaga” și toate rezultatele te vor duce la știri despre Gift Shop.
E doar o chestiune de timp până vom afla cum va evolua situația mai departe.