Marketingul inbound a devenit cea mai populară formă de promovare a brandurilor încă din 2006. Acesta se bazează pe crearea unui conținut de calitate, adaptat nevoilor curente și, spre deosebire de outbound marketing, este măsurabil.
De ce se folosește conținutul pentru promovarea online?
Marketingul outbound este definit de panouri publicitare, reclame televizate și de radio și spam pe adresele de e-mail. Mai precis, apare în fața consumatorului, fără să fie dorit, ducând, în ziua de astăzi, poate chiar la efectul opus față de cel dorit.
În lumea inbound-ului publicitatea atrage, vine ca o recomandare pe care poți să te bazezi.
Această strategie ține cont de nevoile oamenilor și nu se rezumă la promovarea unui produs.
Brandul vine în ajutorul oamenilor oferind articole de blog educative și soluții pentru problemele celor care sunt interesați să cumpere un anumit produs sau serviciu.
Cum se aplică marketingul inbound?
Să presupunem că o persoană își dorește să cumpere un șampon care împiedică ruperea părului, dar nu știe ce să aleagă și nici dacă un singur produs îi va rezolva problema.
Primul lucru pe care îl va face este să caute pe Google soluții pentru a preveni sau pentru a repara ceea ce îl incomodează. Acum apare în scenă inbound marketingul.
Persoana care caută, să îi spunem Andreea, va accesa primele pagini apărute în căutările ei pentru a se delecta cu sfaturi și recomandări de produse.
Brandul care acoperă subiecte de mare interes pentru viitorii clienți cu siguranță va avea de câștigat.
Pentru a ajunge în atenția Andreei, producătorul de produse cosmetice trebuie să aibă:
- un site sau un magazin online cu o interfață plăcută, prin care se poate naviga cu ușurință,
- articole în care sunt prezente sfaturi care rezolvă problemele cititorului,
- SEO pentru a ajunge pe prima pagina a căutărilor,
- vizualuri atrăgătoare,
- un limbaj în care publicul țintă se regăsește,
- pagini de social media bine organizate.
Astfel, brandul devine o sursă de încredere pentru Andreea, iar atunci când își va alege șamponul, bineînțeles că se va duce spre cei care au contribuit cu informații utile și au interacționat cât mai uman în social media. Doar ei i-au rezolvat problemele, nu-i așa?
Totuși, internetul este mare, iar pagina unui brand trebuie să se distingă de altele, chit că apare pe prima pagină Google și chit că are o strategie de social media impecabilă. Aici intervin mesajele și vizualurile care atrag atenția și fac ca un internaut să se oprească din scrollat pentru a citi o reclamă și care, ulterior, fac conversie.
Rezultatele promovării online
Prin inbound marketing rata de recuperare a investiției este semnificativă. Aplicând o strategie pentru promovarea online a unui brand, acesta este vizibil pentru potențiali clienți, nu pentru o țară întreagă ca atunci când se face publicitate la televizor.
Outbound marketing ajunge la mulți, însă puțini devin clienți. Prin advertisingul făcut în online se va atinge un profit mare în raport cu cheltuielile suportate.
Bonus: tehnici pentru a atrage clienți
Un brand are nevoie de o strategie bună și de mesaje care ajung la țintă.
- Este important să faci un cititor să zică DA.
Pune întrebări la care știi că răspunsul este pozitiv.
De exemplu, dacă un brand își dorește să vândă cursuri online pentru cei care profesează ca programatori poate să meargă direct la țintă cu:
- Ești web developer? Vrei să înveți încă un limbaj de programare?
Răspunsul este DA, reclama ta va atinge publicul țintă, iar costurile campaniei nu sunt irosite.
🔴 Atrage atenția.
Un simbol colorat cu siguranță va evidenția un mesaj în marea de postări de pe social media. Trebuie totuși să se potrivească cu domeniul de activitate al brandului.
🔝 Ține pasul.
Folosește mereu cele mai noi tehnici de promovare. Acum totul este în viteză și nimeni nu își permite să rămână în urmă.