Omul ține pasul cu tehnologia sau tehnologia ține pasul cu omul? Părerile sunt împărțite pe această temă. Un lucru este cert și anume că tehnologia, în special mărețul internet, îți este mereu aproape.
Mergi mână în mână cu internetul și digitalul oriunde te-ai duce, te bazezi pe el, îi ceri sfatul, ocazional te folosești de el, iar el nu se supără.
Domeniul digital prezintă un grad crescut de dinamism la care se adaugă influența utilizatorului, iar rezultatul este o evoluție continuă.
Ce sunt și cum au evoluat căutările vocale?
Până acum, textul și imaginea au reprezentat cele mai populare forme de comunicare a informației în domeniul digital. Cu ajutorul acestor canale de comunicare se realizeză schimbul de informații între utilizatori și mediul digital, între utilizatori și branduri.
În ultima perioadă, din mai multe motive, au câștigat foarte mult teren căutările vocale.
Conform statisticilor ComScore Inc, până în anul 2020 mai bine de jumătate din căutările pe internet vor fi vocale.
🔷 Atunci când te adresezi motorului de căutare Google cu ajutorul unui smart device și îl întrebi care sunt sărbătorile legale din anul 2020 sau o întrebi pe Siri ori Alexa cum este vremea mâine, faci o căutare vocală.
🔷 Gartner Inc. preconizează că 30% din sesiunile de navigare pe internet se vor face fără ajutorul unui ecran în următorii doi ani.
🔷 Blogul Google furnizează informații mai complexe legate de căutarea vocală care ne ajută să înțelegem dinamica fenomenului digital.
Smartphones și smart living
Prezența telefoanelor inteligente în viața userilor este o realitate. Acest lucru a influențat dinamica lor și funcțiile pe care device-urile le au. Totul pleacă de la ideea de mobilitate și rapiditate pe care un smartphone ți-o oferă. O persoană normală poate rosti 150 de cuvinte pe minut în vreme ce în scris se limitează la 40.
Mobile users
Ponderea utilizatorilor căutărilor vocale este de 55% adolescenți și 45% adulți. Aceștia folosesc căutarea vocală cel puțin o dată pe zi pentru nevoile pe care le au.
Comanda vocală este folosită cel mai des pentru a iniția un apel, pentru a căuta o adresă, o melodie, caută ajutor pentru teme, dictează text etc.
Multi-tasking și facil
Poate și cel mai bun motiv pentru care oamenii folosesc căutările vocale este faptul că nu ai nevoie de mâini, nu trebuie neapărat sa te uiți la device și poți face altceva în acest timp. Este practic atunci când conduci, când gătești, când faci exerciții fizice sau când te uiți la TV.
Efecte pentru marketingul digital
Oamenii sunt mai generoși cu cuvintele atunci cand vorbesc decât atunci când scriu ceea ce înseamnă că în motoarele de căutare se vor introduce mai multe cuvinte. Aceste schimbări au un impact mai mare sau mai mic in marketingul digital.
Website
Căutările vocale au apărut ca urmare a prezenței telefoanelor inteligente și a dinamismului userilor. Aceștia caută informațiile de pe telefon, deci website-ul trebuie să fie mobile friendly. Versiunea pentru mobil a unui site este un lucru necesar nu o opțiune.
Content
Atunci când userii fac căutări vocale o fac într-un mood conversațional și în majoritatea cazurilor sub formă de întrebări care încep cu “cine”, “cum”, “ce”, “unde” etc.
Conținutul publicat trebuie să se adapteze acestui mood conversațional și să răspundă întrebărilor pe care userii le pot avea.
SEO
Search Engine Optimisation are rolul de a oferi cel mai bun rezultat pentru căutarea utilizatorului, procesul bazându-se pe cuvintele cheie folosite, respectiv identificate.
Prin căutare vocală se modifică și se extind cuvintele cheie. Acest lucru nu înseamnă modificări majore în structura campaniilor SEO, dar se cer optimizări.
Este nevoie de mai multă atenție pentru cuvintele cheie long tail și pentru viteza de încărcare a site-ului.
Concluzie
În mediul digital toate elementele componente au un anumit grad de dinamism. Pentru cele mai bune rezultate trebuie să ții pasul cu schimbările care apar și să te documentezi constant.