Poate AI să înlocuiască echipa de marketing?
Cuprins
Inteligența artificială a contribuit la pierderea a aproape 4.000 de locuri de muncă luna trecută, potrivit datelor de la Challenger, Gray & Christmas, deoarece interesul față de capacitatea tehnologiei în evoluție rapidă de a îndeplini sarcini organizaționale avansate și de a ușura sarcinile de lucru s-a intensificat.
Ar trebui să ne îngrijorăm pentru joburile din marketing?
Răspunsul e nu. Pentru că, oricât de mult ar avansa tehnologia, în marketing este vorba, în primul rând, despre a stârni o emoție în mintea potențialului cumpărător. Iar un robot, oricât de multă informație ar deține, nu va putea, cel puțin în viitorul apropiat, să scrie precum o face un om. Emoțional, sentimental, uman.
Chat GPT este „greu de dresat”
Ca AI-ul să-ți poată crea materialul de care ai nevoie, trebuie să-i oferi foarte multe instrucțiuni, pe care, uneori, nu le poate înțelege. Iar timpul pe care îl petreci oferindu-i aceste indicații este, în medie, similar cu cel pe care îl petreci scriind singur un text de la 0 (asta dacă ești content writer).
Cu Inteligența Artificială care generează imagini, lucrurile sunt și mai complicate, pentru că sunt destul de multe situațiile în care apar erori sau în care imaginea generată este neconformă cu brief-ul.
Iar ca să finalizăm discuția într-o manieră funny, mai ales pentru graphic designeri…