Puterea culorilor în publicitate
Cuprins
Aproximativ 52% dintre cei care nu accesează și a doua oară un site, shop online, blog sau o pagină de social media afirmă că designul și culorile nu îi atrag. Culorile au un impact major asupra utilizatorilor și pot influența starea sau chiar decizia de cumpărare. Sau, mai direct, dacă un brand se folosește de culori așa cum trebuie, utilizatorii vor reveni iar și iar.
Vom prezenta, pe scurt, cele mai folosite culori și semnificația lor.
Roșu
Creează o senzație de urgență și încurajează publicul să facă o achiziție, să participe la un eveniment sau să promoveze un mesaj. Această culoare este folosită adesea pentru butonul CUMPĂRĂ disponibil în shop-urile online sau pentru recrutare. Inspiră energie și pasiune.
Verde
Motivează și induce ideea de nou, proaspăt, natural, sănătos. Această culoare încurajează publicul să se alăture cauzelor sociale, comunităților sau grupurilor din social media. Inspiră datorie civică.
Mov
Crează senzația de extravaganță și respect. Această culoare încurajează publicul să participe să evenimente culturale și să promoveze materiale educative. Inspiră înțelepciune și prestigiu.
Albastru
Calmează și inspiră încredere. Încurajează împlinirea nevoilor de stabilitate și onestitate și este adesea folosită în logo-uri pentru că inspiră încredere.
Negru
Esența eleganței, negru este folosit pentru a induce ideea de clasic, puternic, elegant. Este folosit în campaniile ce prezintă teme cu un impact puternic sau pentru a prezenta produse de lux. Inspiră bogăție.
Targetarea în funcție de gen
De reținut este că în momentul în care se dorește targetarea femeilor se recomandă albastru, mov sau verde, iar pentru bărbați negru, verde și roșu.