Brandurile din întreaga lume au înțeles că internetul poate fi o oportunitate sau o amenințare în funcție de abordarea pe care o aleg iar aceste lucruri au fost demonstrate în timp în mod natural.
Mai mult, digitalizarea nu a schimbat doar calea de comunicare și mesajele brandurilor, dar a schimbat preferințele și dinamica nevoilor consumatorilor. Noile generații de consumatori, care s-au născut în era digitală și care au crescut înconjurați de tehnologie, sunt foarte active în mediul online, iar în multe cazuri, se poate ajunge la acest target exclusiv în mediu digital.
Branduri în valurile internetului
Mediul digital este unul complex și într-o continuă dezvoltare. Social media, eCommerce-ul, website-urile și e-mail marketingul sunt doar câteva dintre componentele mixului digital, baza acestui tip de marketing de altfel.
A mai trecut un an de progres și inovație în mediul digital și cu toate că este greu de prezis ceva în sectorul acesta extrem de dinamic, s-au conturat deja câteva tendințe în materie de marketing digital pentru anul 2020 și nu numai.
1. Reclame online la nivel record
Cheltuielile făcute de companii cu ad-urile online vor crește cu 6% la nivel global, până la 656 miliarde USD până în 2020. Pentru prima dată, se estimează că volumul cheltuielile pentru reclame online vor reprezenta mai mult de jumătate din totalul cheltuielilor la nivel global. (Sursa: WARC)
Din totalul reclamelor plătite, cele din social media și din motoarele de căutare sunt cele mai mari ca volum și sume plătite. Tendința este de continuă creștere și tocmai de aceea ad-urile online sunt un sector în care companiile vor fi prezente în mod activ dacă își doresc vizibilitate în mediu online.
2. Conținutul video
O persoana obișnuită va petrece 100 de minute pe zi vizionând videoclipuri online până în anul 2021, față de 84 de minute în 2019 înregistrând o creștere de 19%. Echivalentul vizionării a 25 de zile continue de videoclipuri.
Conținutul video nu este un trend nou în domeniul marketingului digital. Creșterea acestui element a fost speculată de specialiști încă din ani trecuți. Consumul crescut de material video a determinat brandurile să se adapteze și să comunice în acest fel. (Sursa: ZENITH)
3. Comenzi vocale
94% dintre companiile din lume intenționează să crească investițiile în experiențe bazate pe voce în 2020.
Comenzile vocale și căutările vocale au luat amploare în ultimii 2 ani. Atunci când vine vorba de utilitate și comoditate, oamenii preferă să caute online o informație introducând în motorul de căutare o comandă vocală.
Companiile active în digital sau cele care se bazează exclusiv pe acest mediu fac modificări și îmbunătățiri în comunicarea lor pe măsură ce căutările vocale modifică structura campaniilor și a reclamelor lor.
În categoria smart living se înregistrează cel mai mare progres al comenzilor vocale fiindcă produsele precum Google Assistant sau Amazon Echo își găsesc loc din ce în ce mai ușor în căminele consumatorilor. (Source: Adobe)
4. Realitatea mixtă
Această tehnologie ia în calcul câmpul vizual al utilizatorului și introduce elemente virtuale în acesta. În realitatea mixtă elementele virtuale introduse interacționează direct cu elementele lumii reale ca și când ar fi acolo.
Realitatea mixtă permite utilizatorului un anumit nivel de interacțiune cu aceste elemente și nu necesită echipament de control în plus ci doar gesturi ale mâinilor și ale corpului.
În anul 2019 au fost înregistrate 3 miliarde de descărcări și instalări de aplicații tip realitate mixtă și se previzionează că numărul va ajunge la 10 miliarde până în anul 2024.
Premisa de la care a plecat studiul realizat de Juniper Research este că oamenii acordă din ce în ce mai multă atenție și sunt dispuși să cheltuiască pentru entertaiment.
Social media și jocurile sunt categoriile cheie de creștere a cifrei de descărcări.
5. Valorile și poziționarea brandului
Conceptul nu este unul străin companiilor la nivel global. Identitatea brandului, scopul specific și poziționarea pe care o are determină performanța companiei în mod direct.
Consumatorii anului 2020 vor alege branduri care să se alinieze valorilor lor și le vor evita pe cele care nu fac acest lucru. Atenția acordată problemelor sociale și strategia de CSR sunt aspecte pe care consumatorii le urmăresc și care devin un must pentru companii.
Conform studiului realizat de Forrester, 25% dintre firme vor pierde mai mult de 1% din venituri, pentru că răspunzând slab la o problemă socială.
Viitorul digital
Acestea sunt doar 5 dintre tendințele ale viitorului mediului de marketing digital, dar modificările din domeniu sunt mai multe și mai variate. În funcție de domeniul în care activează brandul tău, de istoricul și de situația lui actuală se pot identifica trendurile care impactează în mod direct afacerea.
Specialiștii din domeniul marketingului digital pot analiza situația, pot crea o strategie puternică și o pot implementa pentru a crește un brand în mod sănătos.