Schimbarea limbajului corporate
Cuprins
Ați observat că în cadrul marilor întâlniri cu temă corporate se folosesc din ce în ce mai rar cuvinte precum rezultate, proceduri, organizațional, 1 on 1, performanță, resurse umane, scrip? Acum auzim comunitate, relații, încredere, dezvoltare personală, burnout, o serie de cuvinte rostite în mod normal după terminarea programului de lucru. De ce această schimbare în exprimare?
Cum a început totul
Pentru o înțelegere mai bună a limbajului corporatist, trebuie să avem în vedere că produsele sau serviciile oferite de o companie sunt vândute cu ajutorul campaniilor de promovare, dar și cu ajutorul atitudinii pe care o au angajații. În România, boomul ținutelor casual business și lunch meetigurilor a fost adoptat rapid și a ajutat la creșterea vânzărilor din diferite domenii, angajații arătând o atitudine profesională față de cel mai mic detaliu. Planul era făcut pe cinci ani, procedurile respectate cu sfințenie și tot sistemul a mers ca uns, până în ultima perioadă, când a trebuit să se renunțe la tot ce era structurat pe termen lung și să se folosească un nou limbaj.
Corporațiile se adaptează noilor trenduri
Această schimbare este dată de nevoia unei continue adaptări. Trendurile se schimbă rapid, iar pentru a vinde, corporațiile trebuie să țină pasul cu ele și la nivel intern pentru că o bună carte de vizită este și atitudinea față de schimbările sociale.