Majoritatea marketerilor digitali spun că mai mult de jumătate din conținutul vizual pe care îl crează include elemente vizuale de tip fotografie, grafică, video etc, iar 65% sunt de părere că imaginile, video-urile, ilustrațiile și infograficele sunt esențiale pentru modul în care povestea unui brand este comunicată către spectatori.
Iată ce spun specialiștii în domeniu despre marketingul vizual:
1. Ce procent din conținutul publicat conține imagini vizuale?
2015 → 40,5% dintre oamenii ce lucrează în marketing au afirmat că 91% până la 100% din conținutul publicat în 2015 conține imagine – poze reale sau grafică inspirată;
2015 – 2016 → utilizarea conținutului vizual de către marketeri a crescut cu 130% în asamblu. Astfel că peste 90% din oamenii din marketing au folosit conținut vizual în mai mult de jumătate dintre articolele pe care le-au publicat;
2016 → numărul de marketeri care afirmă faptul că 91% până la 100% din conținut publicat conține vizual a crescut până la 53% (de la 40,5%);
2017 → 60,8% dintre marketeri au declarat că a fost “absolut necesar” să folosească un conținut vizual pentru strategia lor din 2017.
Așadar, nu contează dacă marketingul tău este social, plătit sau programat: conținutul vizual este elementul cheie care trebuie să lege toate strategiile într-un singur nucleu.
2. Ce fel de conținut vizual a fost folosit cel mai frecvent de oamenii de marketing?
46% dintre oamenii de marketing consideră că fotografia este esențială în strategia de marketing;
30,4% dintre oamenii de marketing au folosit grafica digitală, de exemplu infograficele;
15,2% dintre oamenii de marketing au folosit cel mai mult videoclipuri și prezentări;
14% dintre oamenii de marketing au folosit cel mai mult diagrame;
5,4% dintre oamenii de marketing au folosit cel mai frecvent Gif-uri și meme-uri.
Majoritatea marketerilor digitali spun că mai mult de jumătate din conținutul vizual pe care îl crează include elemente vizuale de tip fotografie, grafică, video etc, iar 65% sunt de părere că imaginile, video-urile, ilustrațiile și infograficele sunt esențiale pentru modul în care povestea unui brand este comunicată către spectatori.
Conținutul însoțit de imagini relevante are cu 94% mai multe vizualizări decât cel fără vizualurile potrivite. Un procent extrem de mare cu impact în business-ul tău.
3. Ce tip de vizual a avut cel mai mare engagement?
41,5% dintre oamenii de marketing au spus că infograficele și grafica originală au fost cele mai engaging;
25,7% dintre oamenii de marketing au spus că diagramele au avut cele mai bune rezultate;
20,2% dintre oamenii de marketing au spus că videoclipurile și prezentările au fost cele mai bune;
7,6% dintre oamenii de marketing au spus că fotografiile au avut cel mai mare impact;
5% dintre vizitatori au spus că GIF-urile și meme-urile sunt cele mai bune;
51,9% dintre marketeri consideră video-ul ca fiind forma de conținut cu cel mai bun ROI. Iar din anul 2017, conținutul vizual de tip video reprezintă 74% din traficul internetului. De asemenea, rata de conversie a devenit de 7 ori mai mare pentru companiile care utilizează conținutul vizual în campaniile de marketing.
4. Cât timp a fost folosit pentru a face vizualuri în fiecare săptămână?
71,1% dintre oamenii de marketing au pretins că petrec mai puțin de 5 ore pe săptămână făcând materiale vizuale;
17,5% au declarat că lucrează 10 ore pe săptămână pentru a produce materiale vizuale;
11,4% dintre oamenii de marketing au afirmat că au lucrat mai mult de 15 ore pe săptămână pentru a produce materiale vizuale.
5. Ce metode au fost folosite pentru producerea conținutului vizual?
32% dintre oamenii de marketing au folosit un instrument online de grafică pentru crearea de imagini originale;
54,5% au spus că au folosit un designer sau o agenție specializată pentru serviciul de graphic design;
14,5% dintre oamenii de marketing au utilizat alte instrumente, cum ar fi Flickr sau Adobe Creative Suite.
6. Care sunt cele mai mari probleme cu care s-au confruntat marketerii în crearea de imagini vizuale?
36,7% au avut probleme să realizeze constant imagini vizuale care să fie engaging;
29,1% au avut probleme să realizeze imagini vizuale bine concepute;
24,1% au avut probleme să atingă o audiență mai largă;
10,1% au avut probleme să găsească date interesante și corecte.
7. Cum este conținutul vizual integrat în strategia lor de marketing din 2017?
60,8% dintre oamenii de marketing au declarat că este absolut necesar conținutul vizual;
31,7% dintre oamenii de marketing au spus că un conținut vizual este foarte important pentru strategiile lor de marketing în 2017;
5% dintre oamenii de marketing au spus că este doar important;
2,6 % dintre oamenii de marketing au spus că a fost oarecum important sau deloc important pentru strategia lor de marketing.
8. Ce procent din bugetul lor a fost cheltuit pentru producerea conținutului vizual în 2016?
31,6% dintre oamenii de marketing au declarat că au cheltuit mai puțin de 10% din bugetul lor pentru conținut vizual;
25,3% dintre oamenii de marketing au spus că au cheltuit între 11% și 20% din bugetul lor;
1,3% dintre oamenii de marketing au cheltuit 91%-100% din bugetul lor pentru a produce imagini vizuale pentru strategia lor de marketing.
9. Cât de mult au prezis marketerii că vor cheltui pentru conținutul vizual în 2017?
35,5% dintre oamenii de marketing au prezis că vor cheltui mai mult de 1/3 din întregul lor buget pentru conținutul vizual;
21,5% dintre oamenii de marketing au declarat că vor cheltui mai puțin de 10% din bugetul lor pentru conținutul vizual;
21,5% dintre oamenii de marketing au declarat că vor cheltui între 11%-20% din bugetul lor pentru conținutul vizual;
21,5% dintre oamenii de marketing au declarat că vor cheltui între 21%-30% din bugetul lor pentru conținutul vizual.
Final thoughts:
Este evident că majoritatea oamenilor de marketing înțeleg importanța incredibilă a utilizării vizualurilor în strategiile lor de marketing din anul 2017. Astfel că, importanța conținutului vizual a crescut odată cu evoluția site-urilor de socializare pentru că se trimit într-un mod mai rapid mesajele complexe către utilizatori.
Atunci când atât de mult conținut bazat pe text este creat în fiecare zi, trebuie să testezi mai multe forme de conținut pentru a captiva atenția publicului tău țintă.
Știai că, creierul procesează elementele vizuale de 60.000 de ori mai rapid decât textul, mesajele scrise în cuvinte? So, oamenii își amintesc 83% din ceea ce văd, fața de 20% din ceea ce citesc.
Transformă anul 2017 în anul în care oamenii țin minte brandul tău și fă-ți un avantaj în crearea de vizualuri pe care oamenii să le adore, să le rețină, să le comunice mai departe.