A fost odată ca niciodată un antreprenor care a pus bazele afacerii perfecte. A angajat cei mai buni oameni din domeniu pentru a dezvolta un produs și totul mergea ca uns. După ce au lucrat ei zile și nopți, vară și iarnă, mai ceva decât cei șapte pitici, plini de îndeletnicire au făurit un produs finit fără cusur. Balaurii internetului nu aveau ce să comenteze despre munca lor, iar vrăjitoarele mai că umpleau parcările cu mături venind să vadă marea minune. Sătenii însă… ia-i de unde nu-s. 

Antreprenorul nostru tare supărat a fost când a văzut că nimeni din sat nu vine să îi cumpere produsul, cu toate că era mult mai util decât merele de aur.

După îndelungi discuții cu echipa a început să dea de veste despre marele produs. A pus afișe pe garduri, unul chiar pe marele castel de la Unirii, însă sătenii nu au văzut campania pentru că nu ridicau privirea din telefon.

Văzând acestea, antreprenorul și-a mutat campania în mediul online cu speranța că își va face produsul cunoscut. A postat pe toate rețelele sociale, a selectat toate regiunile din ținut, a apelat și la zâne chiar (pentru că toată lumea știe că zânele influencer pot sa facă reclame de succes). 

Ei… acum s-a dus vorba și produsul a început să se vândă, însă returnarea investiției pentru publicitatea online a fost pe minus.

Hotărât să atingă rezultatele dorite, a plecat din lumea basmelor și a început să pună la cale o strategie de marketing online. Sfătuit de această dată de experți în domeniu, antreprenorul a ținut cont de mai multe aspecte pentru a ajunge la publicul țintă.

Cum se alege publicul țintă? 

Înainte de a crea conținut pentru a promova un brand sau produsul unui brand este esențial să definim și să analizăm persoanele pentru care se face acest lucru. Abordarea este diferită în funcție de public și de platformele pe care postăm. 

Un fan al jocurilor video cu siguranță se regăsește într-un limbaj diferit față de cei care caută produse de îngrijire corporală, iar pe LinkedIn se transmit mesaje într-un mod diferit față de Instagram. Așadar, trebuie să cunoaștem produsul, cu bune și rele, să știm cine îl cumpără și ce platforme de Social Media folosește. 

Ce face publicul țintă?

Da, este important să știm exact ce face publicul țintă. La cât se trezește, la cât mănâncă, pe unde se plimbă și cu cine, la ce se uită și când.

Dacă se trezește la 7 și își verifică pagina de Facebook la ora 8, în drum spre muncă atunci și reclama brandului trebuie să fie postată la ora 8 și trebuie să conțină un mesaj potrivit momentului. 

În cazul în care reclama apare la ora 10, iar potențialul client se uită pe Facebook la ora 14, după masa de prânz, deja oportunitatea este pierdută pentru că până atunci au mai apărut zeci de postări, iar mesajul s-a pierdut printre ele. 

Este important să cunoaștem și ce trenduri urmează publicul țintă. Dacă cei care ar putea să cumpere produsele brandului sunt pasionați de pop culture, atunci un vizual în tendințe creat de graphic designer le va atrage atenția.

Ce nu face publicul țintă? 

Dacă publicul țintă face parte din segmentul care protejează mediul înconjurător, iar brandul vorbește despre un ambalaj versatil, dar din plastic… Ați înțeles, adio clienți!

Cunoașterea publicul înseamnă vânzări, iar pentru fidelizare este important să ținem cont de preferințele personale ale celor care se urmăresc rețelele sociale ale brandului.

Ce platforme folosește publicul țintă?

Tinerii se uită pe TikTok și Instagram, mai puțin pe Facebook. Cei de vârstă mijlocie citesc știrile prin intermediul Facebook-ului și câteodată mai verifică Instagram. Mai departe se ramifică în funcție de profesie. Cei care chiar vor să fie la curent cu noutățile citesc tot ce este pe Twitter, cei care dețin corporații folosesc zilnic LinkedIn. 

Pentru a alege unde și ce trebuie să se posteze, din nou, o analiză detaliată este necesară.

Profilul publicului țintă

În mediul online este esențial să te adresezi cui trebuie și cum trebuie pentru a obține rezultate. Un profil al cumpărătorului va ajuta brandul să comunice eficient, iar pentru a face asta se ține cont de:

  • Sex
  • Vârstă 
  • Profesie
  • Spațiul geografic
  • Starea civilă 
  • Activități generale
  • Religie
  • Aspirații politice
  • Nivel de educație

Iar aceste criterii se sparg în numeroși alți factori de care un brand trebuie să țină cont atunci când implementează strategia de promovare. Se conturează publicul țintă în detaliu ținând cont de stilul de viață, hobby-uri, compania la care lucrează, valori, ce cumpără, de ce cumpără, când cumpără și cum se informează.

Conținut pentru publicul țintă

După analiza publicului țintă se va crea conținut ținând cont de preferințele acestuia. Mesajele se vor publica pentru a atrage și pentru a veni în ajutorul celor care urmăresc brandul, creând o legătură strânsă prin intermediul căreia ROI se va face simțit.