Publicitarii sunt cercetători, oameni de monitorizare a tendinţelor, laboranţi care au grijă de toate elementele lor, dar şi chimişti. Nu în halate albe şi nu cu ochelari din plastic cu ramă albastră, pentru că sunt creativi, aşa că fiecare echipament diferă în funcţie de agenţie şi specialiştii ei. Iar recuzita cu care lucrează este formată din elemente de publicitate.

Între ce elemente de publicitate este chimia aceea pe care o căutăm toţi?

Ca să putem vorbi mai mult despre toate acele elemente de publicitate de care avem toţi nevoie, trebuie să ne amintim ce se întâmplă cu ele, odată ce se întâlnesc.

Care este procesul? Elementele potrivite sunt aduse împreună de către o mână dibace şi se transformă într-o nouă substanţă. În publicitate, este nevoie de cel puţin trei elemente, ca să poţi transmite un mesaj.  Pentru că ele se susţin reciproc, ecuaţia ideală este, bineînţeles, cea în care toate aceste elemente sunt adunate în proporţie egală:

Branding₁ + Graphic design₁ + Marketing₁ + Website development₁ + Content marketing₁ + Online strategy₁ + Social media₁ = Brand₂.

Dar, să le descoperim pe rând. Întâi, ne vom uita la elementele de care orice brand are nevoie pe termen lung.

De ce ai nevoie ca să rezulte chimie între un brand şi publicul său?

Branding

Trăsături: Dacă toate componentele publicitare ar fi avut aceleaşi proprietăţi ca cele din chimie, atunci branding-ul ar fi fost soluţia de bază, care susţine întreaga ecuaţie. Iar dacă celelalte elemente de publicitate ar fi observat branding-ul, atunci acţiunea avea fundal sonor magic.

Se potriveşte cu:

  • Graphic design – Imaginea constituie modalitatea de expresie a branding-ului. Direcţiile proaspăt formate capătă un suport vizual necesar, pe termen scurt şi lung.
  • Marketing – Pe baza branding-ului se decid direcţiile de marketing şi elementele foloCe este între elementele de publicitate? Chimie, bineînţelessite.
  • Online strategy – Strategia de comunicare urmează paşii construiţi de branding şi găseşte canalele şi căile prin care mesajul să ajungă la public.
  • Website development – Pentru că orice afacere are nevoie să se prezinte.
  • Content marketing – Cuvintele exprimă, pe larg, mesajul brand-ului.
  • Social media – Brand-ul proaspăt clădit are nevoie să fie cât mai aproape de publicul său, în locurile în care trebuie să fie găsit.
  • SEO – Vizibilitatea nu se opreşte la reţelele sociale, iar un brand îşi necesită locul printre profesioniştii din domeniul său.

Graphic design

Trăsături: Graphic design-ul este acel element de marketing care transpune în culori şi simboluri tot ce exprimă un brand. Imaginea finală trebuie să fie una inovativă şi potrivită celor care o privesc. De aceea, graphic designul are nevoie să fie prezent.

Se mai potriveşte cu:

  • Marketing – Graphic design-ul este cel mai bun suport pentru orice strategie de marketing, îi transformă componentele în imagini.
  • Online strategy – Este vital pentru orice strategie de comunicare online, pentru că îi arată vorbele la nivel profesionist.
  • Website development – Contribuie cu logo, imagini şi alte elemente care fac un site unic.
  • Content marketing – Graphic design-ul susţine articolele prin imagini unice.
  • Social media – Ce poate fi mai îmbucurător decât o fotografie publicată de un brand şi ajunsă virală?
  • SEO – Ştiai că şi fotografiile au nevoie de optimizare?

Marketing

Trăsături: Acest element de publicitate face ca anumite elemente de publicitate să capete noi dimensiuni, ca elemente de sine stătătoare. Campaniile, pe termen scurt sau lung, cresc puterea unui element de publicitate precum este branding-ul. Totuşi, te avertizăm că fix acest element poate căpăta noi forme temporare care să i se potrivească.

Se mai potriveşte cu:

  • Online strategy – Strategia de online nu poate lucra fără ajutorul marketingului. Face parte din elementele care o întregesc.
  • Website development – Forma sa finală depinde de planul de marketing.
  • Content marketing – Cuvintele urmează drumul trasat de aceeaşi strategie.
  • Social media – După ce conţinutul şi imaginile sunt pregătite, postările pe social media reflectă linia trasată de marketing.
  • SEO – Pentru că SEO transformă şi transmite cuvintele de care are nevoie o campanie de marketing.

Online strategy

Trăsături: Strategia de comunicare din online alege forma în care celelalte elemente de publicitate vor interacţiona pe canalele digitale. Aceeaşi strategie decide cum va putea inova brandul şi cum îşi va atrate publicul.

Se mai potriveşte cu:

  • Website development: Site-ul este forma vizuală şi de conţinut pe care o ia strategia de online. Este şi sursa principală de informaţii pentru brand.
  • Content marketing: Conţinutul şi strategia de online formează un întreg de bază, alături de graphic design.
  • Social media: Împreună cu SEO, social media este canalul prin care mesajul ajunge la public.
  • SEO: Va apărea întotdeauna ca element din viaţa strategiei online, atunci când mesajul capătă o formă.

Website development

Trăsături: Este unul dintre elementele-cheie ale publicităţii. Website development nu înseamnă doar că un brand va avea un site de susţinere, ci şi că acesta va fi optimizat şi va cuprinde elemente cât mai innovative din domeniu şi grafică.

Se mai potriveşte cu:

  • Content marketing – Fără dubii, un site are nevoie de conţinut. Acesta îl va susţine întotdeauna prin noi articole şi texte de prezentare.
  • SEO – Textele de mai sus vor fi optimizate, pentru ca publicul tău să le vadă, atunci când caută o informaţie/un produs/un serviciu pe care îl poţi oferi.
  • Soci al media – După ce textele sunt scrise şi optimizate, ele merg înspre publicul-ţintă.

Content marketing

Trăsături: Conţinutul este cea mai detaliată formă de marketing pe care o poate lua o informaţie. Fără conţinut, publicul nu ar şti nimic despre brandul tău şi nu ar încerca să afle mai multe.

Se mai potriveşte cu:

  • Social media – De multe ori, conţinutul ia calea reţelelor sociale, a aprecierilor şi a distribuirilor.
  • SEO – Însă, acel conţinut are nevoie să fie optimizat.

Social media

Trăsături: Reţelele sociale sunt locurile unde publicul îşi petrece cel mai mult timp, de unde poate afla informaţii şi unde poate să îţi pună întrebări.

Se mai potriveşte cu:

  • SEO – Tot ce va apărea pe social media, la nivel de conţinut, va face parte dintr-un site optimizat şi/sau va fi încadrat la categoriile care i se potrivesc.

SEO

Trăsături: Acest element de publicitate este cel care are grijă ca brandul tău şi tot ce oferă să fie cel pe care oamenii îl caută, atunci când au nevoie de o informaţie sau chiar un produs ori serviciu.

 

Chimia este completă

Ai observat? Toate elementele se potrivesc unul cu celălalt. De aceea, am ales să nu repetăm motivele pentru care are loc acest proces de magie din chimie. Fiecare dintre aceste elemente de publicitate de mai sus are grijă să le susţină sau chiar să le îmbunătăţească pe celelalte.

Vrei să rezolvi ecuaţia perfectă, care accentuează tot ce e mai bun din fiecare element? Ne găseşti la secţiunea de contact.