Cum poți anunța ceva fără să promovezi acel anunț și, astfel, să te asiguri că ajunge cât mai aproape de maximul de oameni pe care îi poți atinge?

Exact. Nu poți.

Ad-urile înseamnă promovare și un mod de a explora și exploata universul algoritmilor și al vizibilității.

Orice marketer știe deja că arta stă în dezvoltarea și targetarea atentă a unor ad-uri care aduc rezultate clare. Punct desenat, punct ochit, punct lovit. Pare simplu, mai ales când ai posibilitatea să faci ad-uri pentru Facebook, Instagram, Pinterest, Google, chiar și YouTube dacă ele sunt în interesul publicului tău țintă. Astăzi vorbim despre Facebook. Vei afla imediat de ce. 

Pentru că au fost adesea supuse schimbării algoritmilor și platformelor de business, dar și pentru că au avut întotdeauna un oarecare aer de mister în fața utilizatorului final, hai să vedem ce implică lumea ad-urilor de acum.

Cum arată ad-urile pentru paginile de branduri

➸ În prezent există peste 60 de milioane de pagini de businessuri locale pe Facebook. Vorbim doar despre cele locale.

Prezența unui business local în Facebook este esențială pentru că reprezintă una dintre cele mai sigure și rapide căi de a ajunge la publicul țintă dintr-o anumită zonă. Este modul prin care, dacă ai un magazin fizic, poți muta potențiali clienți din online în offline. 

Și dacă am răsfrânge cifra la teritoriul nostru, tot ar ieși una mare. Utilizarea ad-urilor este o tehnică de promovare, având în vedere reach-ul organic constant de sub 5% pe care îl au paginile de Facebook – către urmăritori, nicidecum către cei care încă nu știu de pagină.

➸ Facebook este un canal util și chiar cel principal de promovare atât pentru 72% dintre companiile de B2C, cât și pentru 42% dintre cele de B2B, potrivit Social Media Marketing Industry Report. 

Chiar dacă te adresezi unui cumpărător sau unei companii, cauți un loc unde ai șanse mari să găsești cât mai mulți reprezentanți din publicul tău. Un canal acceptat și folosit de ambele categorii – companii B2B și B2C – este unul cu stabilitate și cu o ofertă generoasă.

➸ Ad-urile de pe Facebook se măsoară în CPC, respectiv cost-per-thousand views care, potrivit statisticilor se învârt în jurul sumelor de $1.86, respectiv $11,2 în SUA. Rezultatele se analizează în funcție de obiectiv, care poate reprezenta comentarii, aprecieri, vizite pe site.

Fie că vorbim despre ad-uri în format foto sau video, acestea au prețuri medii diferite. Suma menționată în studiu este mare pentru țara noastră, însă orice marketer cu simțul pieței de online are un ghid de costuri convenabile după care se orientează. 

➸ Butoanele de CTA (call-to-action) aproape că triplează rata click-urilor pe link-ul dintr-un ad. 

Plus că duc direct la țintă. Cum ai putea să aștepți o acțiune dacă nu spui care este acea acțiune?

Între timp, CNBC a anunțat că veniturile Facebook pe Q1 din 2019 au crescut de 1,9 ori mai mult decât în aceeași perioadă din 2017. Altfel spus, industria ad-urilor este înfloritoare atât pentru branduri, cât și pentru platforma care le intermediază.

Cum arată ad-urile pentru utilizatori

Împărțiți între influenceri și prietenii din listă, utilizatorii Facebook rămân diverși și într-un număr mare. Ei aleg ad-urile pe care apasă și pe cele pe care le ignoră. Fie cumpără un produs printr-o ofertă care le-a apărut în urma unui ad, fie caută o pagină pe Facebook.

➸ De fapt, 1,6 miliarde de utilizatori ai rețelei sunt conectați cu cel puțin un business mic pe platformă. 

Pare o cifră mare, nu-i așa? Însă trebuie să ne gândim la faptul că orice user de Facebook a dat Like cel puțin unui film preferat, unui artist sau o companie de haine ori accesorii de la care cumpără constant. 

5 cuvinte cu care rezonează publicul targetat de ad-uri: tu, gratuit, pentru că, instant, nou. 

Nu-i așa că te miră această concluzie pentru că este o cifră nouă care îți este oferită instant și gratuit?

➸ Utilizatorul mediu al rețelei dă click pe 8 ad-uri în fiecare lună. 

Care sunt acelea pe care tu le-ai văzut deja?

So, what’s next, doc?

Știm de ce marketerii aleg ad-urile pe Facebook și după ce se ghidează. Despre viitor putem să spunem că vor apărea limite în privința numărului de ad-uri pe care o pagină le poate derula. Încă nu există informații concrete despre acestea.

De asemenea, se spune că platforma Facebook va deveni în totalitate una cu conținut video până în 2021. Apoi, potrivit Statista, numărul utilizatorilor de Facebook Messenger va crește constant și sigur. 

Putem să spunem cu mâna pe inimă că și veniturile Facebook din ad-uri vor crește constant și sigur. În același timp, estimăm că industria ad-urilor se va dezvolta, va implica bugete de producție mai mari, va fi și mai relevantă și utilă pentru utilizatorul final. 

Într-o lume a concurenței între reclame digitale, de ce să nu fii cu un pas înaintea celorlalți?