Cu acest mediu poți furniza informații într-un format care este atrăgător, interesant și memorabil, creând conexiuni autentice între audiența și brand. Nu numai că un conținut vizual oferă valoare pentru publicul tău, dar ajută și la păstrarea și promovarea identității brandului tău. Fiecare bucată de conținut pe care o creezi este o reflectare a brandului tău și este judecată ca atare. Astfel că menținerea unei identități vizuale coerente îi va ajuta pe utilizatori să îți recunoască instantaneu brandul.

Trebuie, însă, să reții că un conținut vizual nu reprezintă nimic fără un graphic design bun. Indiferent cât de important este mesajul tău, o bucată de conținut slab proiectată nu va avea un impact pozitiv asupra utilizatorilor. Structurile aglomerate și imaginile confuze pot slăbi mesajul tău, iar o vizibilitatea incorectă a datelor pot furniza un mesaj greșit. De aceea, un design nu foarte bun, poate afecta întregul conținut și reputația brandului tău în față publicului țintă. Și greu este să îți revii.

Cuvinte cheie pentru a crea o comunicare vizuală eficientă

 

1. Typography, arta și tehnica așezării textelor în pagină pentru un aspect cât mai lizibil 

Aceasta reprezintă toate operațiunile care au legătură cu textul: selectarea tipului de font folosit, dispunerea textului în pagină și integrarea sa în compoziția grafică finală.  

Atunci când așezarea textelor este plăcută pentru ochi, oamenii sunt atrași de mesaj și doresc să citească acel mesaj. Deseori, secretul aranjări textelor în pagină constă în simplitate, iar în cazul în care layout-ul textului este prea fantezist, el devine confuz pentru utilizatori.  

Câteva reguli simple pentru un layout de text corect:

  • Folosește maxim trei familii de fonturi distincte. Ideal este să folosești 2;
  • Respectă spațierea pentru a nu crea haos și a fi ușor de înțeles;
  • Toate fonturile trebuie să fie lizibile și adecvate pentru stilul de comunicare;
  • Folosește ALL CAPS doar atunci când vrei să evidențiezi informație scurtă și obiectivă.

 

2. Culoarea

Peste 80% din informațiile vizuale sunt legate de culoare, însă prea multă culoare poate irita, iar prea puțină culoare poate duce la plictiseală. De aceea culorile ar trebui folosite pentru a evidenția anumite zone și nu pentru a crea un curcubeu. Folosește nu mai mult de 5 culori într-un singur aspect.

Culorile diferite au sensuri diferite:

  • Albastru transmite putere și încredere – un motiv pentru care este atât de des folosit în logo-urile companiilor;
  • Roșu transmite emoție, acțiune și pasiune – este folosit pentru mesajele care încurajează un răspuns direct și imediat;
  • Portocaliu este o culoare pentru fericire și prietenie;
  • Verde sugerează liniște, sănătate, durabilitate și prospețime.

3. Iconuri

Iconul reprezintă un simbol grafic sub forma unui buton web și este un “element ce atrage vizitatorul în lumea conținutului de pe site-ul tău” într-un mod mai ușor. De cele mai multe ori, iconul reprezintă un link care va duce către o altă pagină pentru a ușura procesul de citire și de intrepretare a utilizatorului.

4. Spațiul negativ

Spațiul negativ reprezintă spațiul dintre elemente grafice. Fiecare buton, link sau alt conținut media necesită a fi clar separat de altul pentru a fi mai ușor de observat și pentru a-și îndeplini funcția cu succes.

Mai exact, spațiul negativ poate fi definit ca o zonă necompletată pe o pagină web, o zonă lipsită de conținut. Un spațiu gol nu este întotdeauna alb, poate avea culori și modele sau obiecte de fundal.

 

5. Infografic

Infograficul este o formă populară de marketing de conținut care te ajuta să simplifici un subiect complicat. Un infografic ar trebui să se implice vizual și să conțină un subiect și date care să fie atrăgătoare pentru utilizator. Oferă o modalitate de a construi conștientizarea brandului și a legăturilor de intrare la jumătate din costul campaniilor de marketing online standard.

Infografia ar trebui să corespundă tonului și obiectului. Include un infografic în mesajul tău numai dacă acesta îmbunătățeste conținutul.

6. Layout

Layout-ul reprezintă schița unui site web de la care se pleacă și care, prin perfecționare, ajunge la un prototip final ce mai apoi poate fi trecut la programare. Este important ca un layout să fie pe deplin înțeles de către client pentru ca programarea site-ului să se desfășoare în cele mai bune condiții.

7. Simplitatea

Simplitatea include doar elementele cele mai importante pentru comunicare. Evită proiectarea inutilă, inclusiv diagrame 3D, ilustrații ornamentale sau elemente străine.

Viitorul comunicării vizuale este luminos

În social media este important să scrii mesaje atractive și cât mai smart, însă în realitate conținutul vizual este mult mai important.

Comunicarea vizuală în mediul digital poate diferenția marile companii, în funcție de cât de bine este realizată. O comunicare vizuală bine realizată te ajuta să te dezvolți, să ai un control mai bun asupra investițiilor și să fii mai aproape de publicul tău.  

Așa că brandul tău trebuie să fie tot mai creativ în strategia ta de marketing pentru a atrage clienți și a-ți construi o comunitate de utilizatori fideli.

Lumea comunicării și a designului vizual se schimbă mereu și se extinde tot mai mult, astfel că vei vedea comunicarea vizuală în toate domeniile.