Utilizatorii români petrec din ce în ce mai mult timp în mediul online – această propoziție nu mai este o noutate. Studiile spun că românii, în medie, 5 ore pe zi le petrec făcând diverse lucruri pe internet, în special atunci când au nevoie de găsirea unor informații despre produse sau servicii, lecturarea de știri etc.

Există numeroase brand-uri care au tendința de a neglija cea mai importantă parte a afacerii lor: smart marketing-ul cu aplicare în digital, axându-se doar pe producție și distribuție sau pe o promovare minimă în Social Media.

Smart Marketing-ul este foarte strâns legat de strategia de promovare și gândirea ei pe termen lung. Dar ce înseamnă, mai exact?

Cum se defineste smart marketing-ul

Marketing-ul online este arta și știința vânzării de produse/servicii prin intermediul rețelelor digitale. Arta marketing-ului online implică identificarea unui mix adecvat al strategiilor care se adresează pieței țintă și care se va traduce, de fapt, în vânzări. Știința marketing-ului online este reprezentată de cercetarea și analiza care se desfășoară atât în stabilirea strategiilor de marketing online, cât și în măsurarea succesului acestor strategii folosite.

În mod evident, termenul de smart marketing vine din limba engleză și se referă la obiectivele pe termen lung și scurt pe care le are un business. Activitatea trebuie să pornească de acolo – momentul când stabilești obiectivele. Totul se va construi în jurul acestora.

De obicei, obiectivele smart se găsesc în planul de afaceri al unui business. În marketing, măsurătorile se învârt în jurul obiectivelor, care nu întotdeauna îndeplinesc toate cerințele abordării smart.

Poza-1

Cum trebuie să fie obiectivele de smart marketing?

  • Specifice ➱ Detaliile unei campanii sau acțiuni trebuie să ducă înspre oportunități clare. Dacă obiectivul este suficient de detaliat încât soluțiile sale să se regăsească în realitate, atunci ele sunt și specifice.
  • Măsurabile ➱ Poți să adaugi obiectivului un atribut calitativ sau cantitativ, pe care îl poți măsura printr-o metrică?
  • Realizabile ➱ Odată atins obiectivul, se îmbunătățește activitatea brandului? Se schimbă dinamica de comunicare a brandului? Poți face pași care duc la realizarea sa?
  • Relevante ➱ Poți aplica acest obiectiv astfel încât să rezolve o problemă cu care brandul se confruntă?
  • Încadrate în timp ➱ Obiectivele trebuie întotdeauna setate pentru o perioadă de timp, fie ea lungă sau scurtă. Le mai cunoști și ca target-uri.
01 De Ce Ai Nevoie De Smart Marketing

Ce instrumente poți folosi în smart marketing

Există o serie de instrumente care pot fi utilizate pentru a construi și menține un program robust de smart marketing:

  • optimizare pentru motoarele de cautare ➱ care ajustează modul în care motoarele de căutare percep prezența online a unui brand într-o perioadă specifică și corectează eventuale erori;
  • Social Media Marketing ➱ realizează acțiuni de promovare adaptate pe toate platformele sociale (Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Linkedin, TikTok);
  • remarketing dinamic ➱ crește rata de conversie și fidelizează într-un mod prietenos;
  • e-mail marketing ➱ trimiterea de newslettere ce includ informarea și fidelizarea clienților;
  • blog marketing ➱ redactare de conținut cu scopul de a promova produsele/serviciile unui brand, adaptate la campanii și perioade;
  • banner advertising ➱ promovarea online a unei campanii cu ajutorul panourilor;
  • administrarea conținutului de pe un site web ➱ organizarea și actualizarea conținutului pentru ca acesta să fie corect și accesibil viitorilor clienți și care să aducă mereu informații noi.
02 De Ce Ai Nevoie De Smart Marketing

Care sunt avantajele smart marketing-ului?

  • Îți analizezi activitatea din trecut. Nu poți să privești către obiective specifice fără să analizezi munca ta de până în prezent.
  • Atunci când incluzi măsurători, te lovești din nou de inițiativele din trecut și îți dai seama care au fost ideile neproductive și greșelile de până atunci. Practic, înveți din ele.
  • Gândești pe termen lung, dar etapizat pentru că ai întotdeauna scopul în minte.
  • Lucrezi cu mai multă disciplină, pentru că așteptările sunt reale și determinate de acțiunile tale.
  • După o astfel de campanie, vei dori să aplici smart marketing-ul în toate ideile și vei privi întreaga activitate altfel.

Cum te schimbă viziunea smart

Fiecare obiectiv pe care îl setezi este raportat la ceva. Poți alege să crești traficul pe un blog, reacțiile la postările din Social Media, numărul abonaților la newsletter, vânzările produselor etc. Dar fiecare obiectiv pornește întotdeauna de la o cifră care provine din trecut. Motivele pentru care îți dai seama că ai nevoie de o campanie sau o idee de smart marketing pornesc din activitatea de până acum a brandului.

Este ușor să privești înainte și să cauți zonele care pot fi îmbunătățite prin campanii de smart marketing, atunci când analizezi cu atenție trecutul. Este și mai ușor să te bucuri de campanii de smart marketing finalizate cu succes dacă apelezi la specialiști care știu să interpreteze rapoartele activității tale.

Alte articole

Cum Să Ai Un Website De Succes? Iată 7 Soluții Pentru Un Website Eficient

Cum să ai un website de succes? Iată 7 soluții pentru un website eficient

Website-ul este cartea de vizită a afacerii tale și poate fi unul dintre criteriile pe baza căruia un potențial cumpărător îți alege produsele/serviciile. Sau nu. Prin intermediul unui site bine lucrat, care să îndeplinească atât calitățile unui website funcțional, cât și standardele pentru un site estetic și optimizat,…
3.024.000 cuvinte scrise
19.570 materiale grafica
2.464 postari pe an
1.000.000 linii de cod scrise

Succesul brandului tău în online se află la un mesaj distanță

Lasă-ne să ne folosim de cunoștințele și experiența noastră pentru a te ajuta să-ți promovezi afacerea și să obții noi clienți! Te așteptăm cu un mesaj!

Vrei să ținem legătura mai des?

Atunci abonează-te la Newsletter-ul nostru. Promitem să nu te spamăm, ci să-ți trimitem doar informații valoroase. 🙂