• Acasă
  •  / 
  • Articole
  •  / 
  • Să emoji sau să nu emoji – engagement crescut în social media cu ajutorul simbolurilor

Emoji-urile aproape că au devenit o nouă limbă și sunt nelipsite din postările organice, dar și din cele plătite de pe rețelele sociale.

Acum câțiva ani, companiile fugeau de aceste simboluri, considerând că încarcă comunicarea scrisă și că oferă o impresie greșită cu privire la gradul de seriozitate al conversațiilor.

În prezent, este apreciată latura umană a interacțiunilor, iar omuleții galbeni au acaparat internetul și sunt nelipsiți din strategiile de comunicare în Social Media. Vedem emoticoane și pe paginile corporațiilor respectabile și în chatbots, ba chiar și în reclamele outdoor.

Acest trend a lansat totuși o serie de întrebări: de ce și când folosim emoji și, mai ales, ce simboluri alegem?

Vom dezbate în detaliu fiecare aspect.

De ce se folosesc emoji în postări?

  • Bariera dintre client și companie este spartă cu ajutorul interacțiunilor umane.
  • Corporațiile ies din aria giganților, unde sunt puși pe un piedestal departe de orice contact cu viața de zi cu zi.
  • Consumatorii se detașează de ideea că în spatele produselor se află angajați al căror singur scop este să vândă și încep să vadă că sunt de fapt oameni care creează pentru alți oameni.
1-1024×576

Emoji în Facebook

Engagementul crește considerabil. Publicul va interacționa cu 57% mai mult pe pagina de Facebook a unei companii care folosește emoji corect decât pe o pagină care nu folosește și comunicarea informală. Numărul de like-uri crește cu 57%, iar comentariile sunt cu 33% mai multe.

Engagementul aduce vizibilitate, vizibilitatea crește comunități, comunitățile vor interacționa cu brandul, îl vor recomanda pentru că se regăsesc în acele modalități de exprimare și cel mai important, vor cumpăra.

2-1024×576

Emoji în Instagram

Cu cât o pagină de Instagram are mai mulți followeri, cu atât mai multe emoticoane vedem. Nu poate să fie o coincidență, nu?

Aici toate interacțiunile cresc cu 15%. Este de notat că în România acțiunea se petrece încă pe Facebook, însă în ultima vreme balanța începe să atârne și în lumea pozelor.

Aproximativ 85% din conturile care au peste un milion de followeri folosesc emoji, iar cele care au sub 1000 le folosesc în proporție de 24%.

Emoji în LinkedIn

Cu siguranță o companie se evidențiază atunci când folosește emoticoane pe această platformă. Deoarece aici comunicarea este diferită față de celelalte platforme, trebuie să avem grijă să nu exagerăm și mai ales să le folosim pe cele corecte.

Fiind un tip de comunicare B2B apelăm la un ton asemănător cu ținuta de vineri de la corporații: business casual. Astfel sunt preferate bullet points în locul fețelor zâmbitoare.

Se va ține cont de ce vrem să comunicăm și adaptăm comunicarea pentru a obține rezultate palpabile.

3-1024×576

Când folosim emoji?

Răspunsul evident este că ne folosim de emoticoane atunci când vrem să atragem atenția. Într-o mare de postări zilnice e greu să ieși în față fără un semn mare, roșu, care să spună „Sunt aici, citește-mă!”.

Un alt moment potrivit este atunci când îți dorești să transmiți o anumită emoție, iar cuvintele nu sunt îndeajuns.

Putem să luăm ca exemplu mesajul unei firme care produce pesticide. Vom avea același text care transmite sentimente diferite cu ajutorul emoticoanelor.

Postarea cu simboluri de atenționare ne face să ne gândim la efectele negative, la bolile care se pot transmite prin intermediul țânțarilor. Este un mesaj informativ care va crea o necesitate și în același timp ne va face să ne gândim serios că trebuie să ne apărăm cu ajutorul unor produse specifice.

Postarea cu simboluri pozitive ne va duce cu gândul la vacanță și ne va face să ne dorim să ne bucurăm de această promoție pentru că nu vrem să ne incomodeze nimic în timpul nostru liber.

Ce emoji folosim?

O companie trebuie să se plaseze în prezent, iar pentru a face acest lucru este necesar să cunoască ultimele trenduri în materie de emoticoane.

Reputația brandului va avea de suferit dacă pe o pagină de social media se folosește într-o postare o vânătă. Dacă nu știi motivul, mai bine nu te grăbești să adaugi simboluri fără să consulți un expert.

În cazul în care adaugi inocent cele trei picături de apă 💦 la un post despre hidratare ești pe drumul unor reacții mai puțin demne.

Un alt aspect important este folosirea simbolurilor separat de cuvinte. Nimeni nu vrea să se chinuie să descifreze mesajele ascunse în spatele emoticoanelor.

Am 😂 când am fost cu 👪 la 🌊  nu este o postare creativă, ci o postare care nu va aduce vânzări.

Preview_Articol_15-1024×576

Folosește-te de tot ce ai

Pentru a menține interesul publicului pe pagina ta ai nevoie de o strategie bine pusă la punct. Doar emoticoanele nu vor deschide calea către succes. Vei avea nevoie de mesaje bine gândite care chiar vorbesc cu cei care văd postările, de o imagine cu impact și de continuitatea mesajelor.

Trăim în era digitală și nu putem să ignorăm uneltele pe care le avem în rețelele sociale.

Reach-ul organic este obținut cu mari eforturi și nu îți dorești să irosești bugetul destinat reclamelor online.

Dacă ai nevoie de îndrumare, noi te vom ajuta cu drag!

Alte articole

Cum Să Ai Un Website De Succes? Iată 7 Soluții Pentru Un Website Eficient

Cum să ai un website de succes? Iată 7 soluții pentru un website eficient

Website-ul este cartea de vizită a afacerii tale și poate fi unul dintre criteriile pe baza căruia un potențial cumpărător îți alege produsele/serviciile. Sau nu. Prin intermediul unui site bine lucrat, care să îndeplinească atât calitățile unui website funcțional, cât și standardele pentru un site estetic și optimizat,…
3.024.000 cuvinte scrise
19.570 materiale grafica
2.464 postari pe an
1.000.000 linii de cod scrise

Succesul brandului tău în online se află la un mesaj distanță

Lasă-ne să ne folosim de cunoștințele și experiența noastră pentru a te ajuta să-ți promovezi afacerea și să obții noi clienți! Te așteptăm cu un mesaj!

Vrei să ținem legătura mai des?

Atunci abonează-te la Newsletter-ul nostru. Promitem să nu te spamăm, ci să-ți trimitem doar informații valoroase. 🙂