Deschidem telefoanele, ne logăm pe un site sau o rețea socială şi căutăm ce ne interesează. Acesta este traseul pe care îl parcurg mai toţi cei din era tehnologiei, target în care ne regăsim și noi. Pentru că şi noi suntem publicul-ţintă al cuiva.

Site-urile de care ai nevoie sunt, pe scurt, acelea pe care smartphone-ul sau laptopul tău se loghează automat, pentru că au reţinut parola. Fiecare site sau rețea socială se adaptează la un public-ţintă. Publicul tău este fie pe unul dintre ele, fie pe mai multe. Ca să îl găsești trebuie fie să îl cauți, fie să îl lași să te descopere. Orice variantă ai alege, ai nevoie de vizibilitate și, la final, de o comunitate. Deci, de site-uri și rețele sociale.

Poza-1

Facebook

Cel mai previzibil site din această listă are peste 2,23 miliarde de utilizatori activi cel puţin odată pe lună, potrivit statisticilor Facebook pentru cel de-al doilea trimestru al lui 2018. Numărul a crescut cu 42%, faţă de 2017.

Utilizatorii accesează Facebook de pe laptop sau mobil şi aproape că nu se mai deloghează de pe reţea. Pe Facebook sunt posible atât promovarea gratuită, cât şi reclamele plătite – care ajung la un public mai mare decât cele organice, într-un timp mai scurt. Corect și constant făcut, costul este mic.

Poza-2

Instagram

Achiziţionat de către Facebook, Instagram are peste 1 miliard de utilizatori lunari activi. O jumătate dintre ei își utilizează contul în fiecare zi. Circa 80% dintre ei se află în afara SUA. Majoritatea au între 18 şi 29 de ani.

Instagram este reţeaua bazată pe fotografii, unde succesul nu se măsoară în imagini reuşite sau fără greşeli, ci în campanii care atrag şi mai mulţi următori şi deschid curiozitatea despre brand-ul tău. În prezent, sunt 25 de milioane de conturi Business care folosesc opțiunile de promovare. Odată la două-trei ”povești”, utilizatorii văd o reclamă a unui brand.

Poza-3

Google

Numărul utilizatorilor Google este greu de măsurat. Însă, Google este motorul de căutare cel mai des folosit, mai ales în Europa. Include subiecte care cresc în popularitate, un serviciu de ştiri, un altul de hărţi care pot ajuta un brand local cu un sediu fizic sau magazin de desfacere.
Google are un mecanism propriu de creştere a unei afaceri, cu reguli şi preferinţe. Pentru el, este nevoie în principal de SEO (Search Engine Optimization) şi SEM (Search Engine Marketing). Mecanismul de publicitate al Google este, de asemenea, ghidat de reguli proprii.

Poza-4

YouTube

Lansat în 2006, YouTube are peste 1,9 miliarde de utilizatori care folosesc reţeaua de clipuri video logaţi, în fiecare lună. Totuşi, YouTube poate fi utilizat şi fără un cont.

Dacă publicul tău ţintă preferă imaginile video, tutorialele sau clipurile de campanie, atunci YouTube este site-ul potrivit pentru promovare. Deţinut de către Google, YouTube are mecanisme de indexare proprii.

Reţele specializate

În funcţie de specificul brand-ului sau publicului-ţintă, există reţele sociale specializate, ai căror utilizatori sunt activi şi implicaţi. Acestea funcţionează după reguli specifice de promovare și indexare şi au un public mult mai definit decât cele de mai sus.

Printre ele se pot număra:

  • Snapchat – 915.000 de utilizatori pot vedea reclamele tale;
  • Pinterest – peste 120.000 de utilizatori te așteaptă pe rețea;
  • Facebrands – topul brandurilor românești din toate domeniile;
  • Zelist – topul site-urilor românești din toate domeniile.

În funcție de specificul publicului și business-ului tău, poți alege și platforme de gaming, forumuri, site-uri de vânzare și distribuție de produse şi altele.

Presa specializată şi comercială

Brandul tău poate ajunge la public prin presă. Interesul celor care îţi pot cumpăra produsele ori serviciile depind de felul în care le prezinţi oferta.

Materialele de presă pot apărea în instituţii de nișă sau de consum larg. Totul depinde de interesul pe care brand-ul tău îl reprezintă. Presa este un instrument puternic deoarece orice material poate fi distribuit şi, astfel, atinge alte reţele sociale și un nou public. Deja targetat.

Un ”Seen” la locul potrivit face cât trei ”Like”

Marketerii studiază site-urile şi sunt la curent cu cele mai noi schimbări, opţiuni sau algoritmi.

În plus, reacţiile publicului diferă, în funcţie de site sau reţea socială. Studiem orice urmă de feedback sau grad de implicare al publicului, înainte să construim o propunere. Vizibilitatea pe site-urile principale de larg consum te aduce mai aproape de public şi îţi arată păreri, perspective şi informaţii noi despre produsul sau serviciile tale.

Alte articole

Cum Să Ai Un Website De Succes? Iată 7 Soluții Pentru Un Website Eficient

Cum să ai un website de succes? Iată 7 soluții pentru un website eficient

Website-ul este cartea de vizită a afacerii tale și poate fi unul dintre criteriile pe baza căruia un potențial cumpărător îți alege produsele/serviciile. Sau nu. Prin intermediul unui site bine lucrat, care să îndeplinească atât calitățile unui website funcțional, cât și standardele pentru un site estetic și optimizat,…
3.024.000 cuvinte scrise
19.570 materiale grafica
2.464 postari pe an
1.000.000 linii de cod scrise

Succesul brandului tău în online se află la un mesaj distanță

Lasă-ne să ne folosim de cunoștințele și experiența noastră pentru a te ajuta să-ți promovezi afacerea și să obții noi clienți! Te așteptăm cu un mesaj!

Vrei să ținem legătura mai des?

Atunci abonează-te la Newsletter-ul nostru. Promitem să nu te spamăm, ci să-ți trimitem doar informații valoroase. 🙂